۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81654438
T T
۰ نفر
9 كشور آماده حضور در رقابتهاي جهاني واليبال نشسته در مشهد هستند

مشهد - ايرنا - سرپرست مسابقات واليبال نشسته قهرماني جهان گفت: 9 كشور خارجي تاكنون براي حضور در اين رقابتها در مشهد اعلام آمادگي كرده اند.

هادي رضايي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد قزاقستان، مصر، آلمان، بوسني و هرزگوين، عراق و روسيه را از جمله اين تيمها برشمرد.

وي افزود: ثبت نام تيمهاي متقاضي براي حضور در رقابتهاي واليبال نشسته قهرماني جهان از يك هفته پيش آغاز شده و طي يك ماه آينده ادامه دارد.

دبير كل سازمان واليبال نشسته آسيا و اقيانوسيه ادامه داد: پيش بيني مي شود تعداد تيمهاي شركت كننده در اين رقابتها تا 12 تيم افزايش يابد.

وي گفت: علاوه بر ايران كشورهاي روسيه و چين هم براي برگزاري رقابتها اعلام آمادگي كرده بودند كه فدراسيون جهاني ورزشهاي معلولان با توجه به بازديدهاي به عمل آمده از امكانات زيرساختي مشهد با برگزاري اين رقابتها در همين شهر موافقت كرد.

مسابقات واليبال نشسته قهرماني جهان روز بيست و پنجم شهريور ماه آتي به مدت يك هفته در مشهد برگزار مي شود.

رضايي افزود: اين ميزباني به دليل سابقه خوب ايران در برگزاري رقابتهاي واليبال نشسته جوانان جهان در سال 1388 و همچنين مسابقات قهرماني آسيا در سال 1393 در مشهد به اين شهر اعطا شده و در پايگاه اينترنتي سازمان جهاني پاراواليبال و كميته بين المللي پارالمپيك هم به ثبت رسيده است.

سرمربي تيم ملي واليبال نشسته ايران ادامه داد: تيم واليبال نشسته ثامن الحجج(ع) سبزوار كه سابقه سه دوره قهرماني ليگ برتر واليبال نشسته كشور و قهرماني آسيا را در كارنامه دارد به نمايندگي از ايران در مسابقات حضور مي يابد.

وي گفت: برگزاري رقابتهاي بين المللي ورزشي و از جمله مسابقات قهرماني واليبال نشسته جهان با حضور 200 ورزشكار مطرح در مشهد فرصت بسيار خوبي براي مطرح كردن ظرفيتهاي كشورمان و اين شهر در سطح ملي و بين المللي است لذا مسوولان بخشهاي مختلف بايد از اين فرصت مغتنم بهره لازم را ببرند.

رضايي در ادامه همچنين از برگزاري جشنواره سراسري ورزشي جانبازان و معلولان با عنوان 'مهر رضوي' با حضور دو هزار و 500 ورزشكار و نظارت ناظران كميته بين المللي پارالمپيك طي روزهاي بيستم تا بيست و پنجم مرداد ماه آتي در مشهد خبر داد.

وي افزود: ورزشكاران طي اين رقابتها در 15 رشته در بخش مردان و 9 رشته مختص بانوان با هم به رقابت مي پردازند.

او گفت: 31 استان كشور براي حضور در اين رقابتها اعلام آمادگي كرده اند كه هر استان به ميزان توانايي و امكانات موجود در چند رشته حضور مي يابد.

رييس هيات ورزشهاي جانبازان و معلولان خراسان رضوي بر اهميت توجه مسوولان ادارات و سازمانهاي مختلف براي ايجاد و توسعه زيرساختهاي اين ورزشها در استان و از جمله مشهد نيز تاكيد كرد.

رضايي افزود: در صورتي كه دستگاههاي اجرايي سالنها و اماكن ورزشي خود را در اختيار ورزشهاي جانبازان و معلولان بگذارند امكانات و مربيان لازم نيز توسط اين هيات تامين مي شود.

وي گفت: مجموعه ورزشي 15 خرداد در مشهد تنها مجموعه استاندارد ورزشهاي جانبازان و معلولان خراسان رضوي است كه توسط اداره كل ورزش و جوانان در اختيار اين بخش قرار گرفته است.

او افزود: اين در حالي است كه در برخي ديگر از استانها مجموعه هاي ورزشي بسيار مجهز و خوبي ويژه جانبازان و معلولان توسط ادارات كل بنياد شهيد و امور ايثارگران و بهزيستي ايجاد شده در صورتي كه استان مستعدي مانند خراسان رضوي تنها داراي يك مجموعه استاندارد است.

هزار و 139 ورزشكار جانباز و معلول در دو بخش زنان و مردان در قالب رشته هاي واليبال نشسته، بسكتبال با ويلچير، تنيس روي ميز، تنيس خاكي، بوچيا، شنا، دوچرخه سواري، فوتبال هفت نفره ، فوتبال قطع عضو، بدمينتون، تيراندازي، وزنه برداري، تير و كمان و باستاني در خراسان رضوي سازماندهي شده و فعاليت ورزشي دارند.ك/2

2095/1858