۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹
کد خبر: 81654428
T T
۰ نفر
زنگ آغاز اسكان مسافران تابستانی در مدارس گلستان نواخته شد

گرگان - ایرنا - رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره كل آموزش و پرورش گلستان از آغاز فعالیت 111 فضای آموزشی با 950 كلاس درس برای اسكان مسافران تابستانی خبر داد.

علی اكبر قندهاری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این كه طرح اسكان مسافران تابستانی در استان از روز پیش آغاز شده اظهار كرد: با توجه به تقارن ماه مبارك رمضان با آغاز تعطیلات تابستانی، هم اینك 50 درصد ظرفیت كلاس های پیش بینی شده، فعال است.

به گفته وی، از شروع این طرح تاكنون 63 خانوار فرهنگی با جمعیت 270 نفر در شهرهای گرگان، كردكوی، بندرگز و علی آباد اسكان یافته اند.

قندرهاری اضافه كرد: آموزش و پرورش گلستان همچون گذشته و به دلیل استقبال مسافران به ویژه فرهنگیان از طرح اسكان در مدارس، 111 فضای آموزشی با مجموع 950 كلاس درس مجهز به امكانات اولیه زندگی را پیش بینی كرده است.

وی با بیان این كه این كلاس ها در سه نوع ویژه، الف و ب دسته بندی شده است اضافه كرد: تمام كلاس های نوع ویژه كه بیشتر در مدارس شبانه روزی واقع اند مجهز به تختخواب، یخچال، تلویزیون، فرش، پتو و وسایل خوراك پزی هستند.

به گفته وی، هزینه استفاده از این نوع كلاس ها كه 177 كلاس را شامل می شود در هر شبانه روز مبلغ 220 هزار ریال برای یك خانواده پنج نفره است.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره كل آموزش و پرورش گلستان تصریح كرد: كلاس های نوع الف كه تعدادشان 474 كلاس است، به جز تختخواب دیگر امكانات رفاهی كلاس های ویژه را دارند ضمن این كه در كلاس های نوع ب كه تعدادشان 291 كلاس است، همچون نوع الف بوده اما یخچال و تلویزیون این كلاس ها برای استفاده كنندگان، مشترك است.

به گفته وی، هزینه اقامت هر شبانه روز در كلاس های نوع الف تا ظرفیت پنج نفر مبلغ 180 هزار ریال و در كلاس های نوع ب نیز 140 هزار ریال است ضمن این كه هشت كلاس نیز اضطراری پیش بینی شده كه فقط فرش و پتو دارند و هزینه آن هر شبانه روز یكصد هزار ریال است.

قندرهاری اضافه كرد: علاوه بر كلاس های درس پیش بینی شده، تعدادی سوئیت در دو مركز رفاهی فرهنگیان گلستان واقع در شهرهای گرگان و گنبدكاووس نیز آماده پذیرایی و اسكان مسافران تابستانی هستند.

به گفته وی، اكنون 18 پایگاه پذیرش در سطح ادارات آموزش و پرورش و برخی شهرهای گلستان فعال شده است.

قندهاری با اشاره به ماه مبارك رمضان افزود: فعلا حضور مسافران كم رنگ است اما پیش بینی می شود آمار مسافران پس از ماه ضیافت الهی روند صعودی به خود بگیرد.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره كل آموزش و پرورش گلستان همچنین با اشاره به حضور 14 هزار و 644 خانوار با جمعیت 72 هزار و 57 نفری و با اسكان 144 هزار و 114 نفر روز در مراكز و مدارس طرح اسكان مسافران طی تابستان 93 ابراز امیدواری كرد كه امسال تعداد مسافران در این طرح افزایش یابد.

استان مرزی گلستان با یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت و با تنوع قومی و مذهبی و بهره مندی از طبیعت زیبای جنگل، كوه، دشت و دریا و آثار تاریخی و باستانی بسیار هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر در تعطیلات نوروز و تابستان است.

3039/6159