۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵
کد خبر: 81653938
T T
۰ نفر
مردم مراقب كلاهبرداري باعنوان كمك و واريز وجه به موسسات خيريه باشند

اراك - ايرنا - معاونت اجتماهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از مردم خواست تا مراقب كلاهبرداري باعنوان كمك و واريز وجه به موسسات خيريه باشند.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه خبري پليس و به نقل از اين معاونت آمده است: با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان كلاهبرداران و افراد سودجو با سوء ‌استفاده از احساسات مردم اقدام به كلاهبرداري پيامكي و اينترنتي تحت عنوان هاي پرداخت زكات فطريه به موسسات خيريه يا واريز وجه جهت انجام امور خير مي نمايند.

كلاهبرداران با استفاده از عناوين دروغين پس از جلب اعتماد شهروندان مبالغي را از آنها اخذ و اقدام به كلاهبرداري مي كنند.

برخي افراد سودجو و كلاهبردار نيز با راه اندازي سايت‌هايي جعلي با استفاده از عناوين فريبنده و اعلام وابستگي به موسسات خيريه، كميته امداد يا سازمان‌هاي مورد وثوق مردم، تحت عنوان كمك به نيازمندان يا آزادسازي زندانيان نيازمند در فضاي مجازي با جلب اعتماد كاربران به منظور جمع‌آوري فطريه و وجوهات شرعي اقدام به كلاهبرداري مي كنند.

شهروندان كه قصد دارند فطريه ، كفاره روزه يا ديگر وجوهات شرعي خود را از طريق فضاي مجازي يا تلفن‌بانك پرداخت نمايند، مي‌توانند از طريق شركت‌ها و موسسات شناخته شده در كشور كه توسط رسانه‌هاي جمعي (راديو ، تلويزيون و ...) اقدام به اعلام شماره حساب‌هاي رسمي خود مي‌كنند، اقدام نمايند و از واريز فطريه يا كفاره روزه خود به حساب‌هاي نامعتبر و شخصي افراد خودداري نمايند.

شهرونداني كه قصد پرداخت فطريه يا كفاره روزه خود از طريق تلفن‌بانك، اينترنت بانك و سايت‌هاي معتبر كميته امداد امام خميني(ره) را دارند نيز دقت داشته باشند تا در دام سايت هاي جعلي موسوم به فيشينگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت ، موارد ايمني چون بررسي آدرس اينترنتي و وجود گواهينامه ssl را در نظر بگيرند.

شهروندان مي‌توانند موارد مشكوك را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش نمايند.

6012/3005