۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰
کد خبر: 81651662
T T
۰ نفر

3500 كیلومتر راه روستایی كشور آسفالت شد

۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰
کد خبر: 81651662
3500 كیلومتر راه روستایی كشور آسفالت شد

بوشهر- ایرنا- معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: در سال 93 با آسفالت سه هزارو500 كیلومتر راه روستایی كشور طول را ه های روستایی به بیش از 105 هزار كیلومتر رسید.

به گزارش ایرنا، سیدحسین میرشفیع روز پنجشنبه در جمع مسوولان شهرستان دشتستان در استان بوشهر افزود: در زمان حاضر 91 درصد جمعیت روستایی كشور از راه آسفالته برخوردار هستند.

وی اظهاركرد: عملكرد در خصوص راه های روستایی كشور بسیار خوب است ولی همچنان برای راه های روستایی به حدود 150 هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی یادآور شد: بخش عمده اعتبار مورد نیاز برای روكش راه های روستایی است كه در سالهای گذشته اجرا شده و در حال تخریب است وبراساس براورد انجام شده حدود 50 هزار كیلومتر از راه ها روستایی نیاز به مرمت اساسی و آُسفالته دارد.

میرشفیع اضافه كرد: نزدیك به 15هزار كیلومتر راه روستایی دیگر باید در كشور اجرا شود تا كل روستاهای بالای 50 خانوار از راه آسفالته برخوردار شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قانون بودجه امسال زمینه هایی وجود دارد كه اگر اعتبارات تخصیص پیدا كند ما می توانیم در همان ظرفیت سال گذشته و شاید بیشتر پروژ های راه روستایی را اجرا كنیم.

میرشفیع خاطرنشان كرد: هم اكنون مقدار مناسبی قیر در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار گرفته كه برای روكش كردن راه های اصلی و فرعی و راه های روستایی و برطرف كردن اشكالات آنها و تكمیل طرح روستاهای فاقد آسفالت در نظرگرفته شده است.

7213/1656 /1596
۰ نفر