۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۲۶
کد خبر: 81643587
T T
۰ نفر
آزمون سراسري ورودي دانشگاه هاي ايران براي نخستين بار در لاهه هلند برگزار شد

لاهه - ايرنا -براي نخستين بار در هلند آزمون سراسري كشور در گروه هاي آزمايشي مختلف علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان هاي خارجه با حضور علاقمندان ورود به دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي دولتي، آزاد و پيام نور برگزار شد.

به گزارش ايرنا به نقل از بخش خبري سفارت كشورمان ،‌اين آزمونها با نظارت مستقيم ناظران اعزامي از مركز و طي روزهاي پنج شنبه و جمعه همزمان با داخل كشور و ١٧ كشور ديگر برگزار گرديد.

جهانگيري سفير جمهوري اسلامي ايران در لاهه به همراه زاهدين رئيس دفتر حقوقي رياست جمهوري در هلند از حوزه امتحاني بازديد نموده و در جريان چگونگي برگزاري آزمون ها و فعاليت و اقدامات عوامل اجرائي قرار گرفتند.

سفارت جمهوري اسلامي ايران به منظور رفاه حال داوطلبان ايراني مقيم هلند، برگزاري آزمون سراسري ورودي دانشگاه ها در سال ١٣٩٤ را به طور جدي پيگيري نموده و اختصاص حوزه كنكور سراسري به لاهه با حمايت وزارت امور خارجه و مساعدت سازمان سنجش و آموزش كشور محقق گرديد.

برگزاري آزمون هاي پايان سال دانش آموزان ايراني به صورت داوطلب آزاد در مقاطع مختلف تحصيلي ابتدايي، متوسطه اول و دوم و همچنين پيش دانشگاهي و برگزاري آزمون هاي پايان ترم دانشجويان مقيم هلند دانشگاه هاي پيام نور و مجازي از ديگر اقدامات سفارت جمهوري اسلامي و تسهيلاتي است كه به خاطر رفاه هموطنان و به منظور ايجاد فرصت هاي برابر آموزشي كشور براي ايرانيان مقيم هلند صورت مي گيرد.

ده ها دانش آموز، دانشجو و داوطلب كنكور در سال گذشته از اين دست تسهيلات سفارت جمهوري اسلامي ايران برخوردار بوده اند.

توجه ويژه بخش كنسولي سفارت جمهوري اسلامي ايران به امور آموزشي ، موفقيت هاي علمي، تسهيلات دانشجويي ايرانيان مقيم هلند در سال هاي اخير بيشتر شده و گزارش هاي مختلف رسانه و مردمي مؤيد خدمات سفارت در اين بخش در كنار ساير امور و خدمات كنسولي براي ايرانيان مقيم هلند است.

بيش از ٤٠ هزار ايراني در حال حاضر در هلند اقامت دارند.

اروپام **‌1095