امام جمعه خاش: رمضان ماه انجام عبادت خالصانه خداوند است

زاهدان - ايرنا - امام جمعه شهرستان خاش در سيستان و بلوچستان گفت: ماه مبارك رمضان بعنوان ماه بندگي و انجام عبادت خالصانه خداوند يگانه فرصت مناسبي براي بهره گيري از بركات و رحمات الهي است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمدحسين ميري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: ماه پر فضيلت و با بركت رمضان از هفته آينده شروع مي شود، لذا شب و روز اين ماه فرصتي مناسب براي بهره گيري از خيرات، بركات و حسنات به شمار مي آيند.

وي افزود: بندگان خاص خداوند به دنبال فرارسيدن اين ماه بوده و در تلاشند تا با بهره گيري از فرصتهاي اين ماه به خداوند نزديك شوند.

امام جمعه خاش با گرامي داشت هفته جهاد كشاورزي اظهار داشت: كشاورزان و دامداران بعنوان توليد كنندگان واقعي و تامين كننده معاش مردم شايسته تكريم هستند.

حجت الاسلام ميري ادامه داد: كشور ما از ثروت ارزشمند خدادادي مانند آب، خاك و هواي مناسب بهره مند است و بايد از اين ظرفيت و توانمندي در جهت بالابردن شاخصهاي توليد و اشتغال و نيز خودكفايي و مقابله با تهديدات دشمنان بنحو شايسته بهره گيري شود.

وي گفت: تلاشهاي مسوولان، دانشمندان و اقشار مختلف جامعه اعم از كشاورزان و دامداران، صنعتگران، كارگران و غيره بايد به سمت محقق شدن اهداف نظام اسلامي، برآورده شدن نيازهاي جامعه و خنثي شدن تهديدات و مداخلات دشمنان سوق داده شود.

امام جمعه خاش اهميت دادن به فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه و نيز ترويج فرهنگ غني اسلامي و ايراني را متذكر شد و گفت: اهميت دادن به مقوله مهم فرهنگ و تربيت اسلامي، جامعه ما را از آفات و آسيبهاي اجتماعي دور مي كند.

**

امام جمعه مسجد جامع توحيديه اهل سنت خاش در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: شعبان و رمضان بعنوان ماههاي مخصوص خداوند و فرصت بي نظير خدمت و عبادت هستند.

مولوي محمدعلي شهنوازي افزود: در اين ماهها خيرات و حسنات و بركات خداوند بر زمين سرازير مي شوند، لذا بهتر اين است از فيوضات اين ايام و ليالي در جهت خير و خوبي ها بهره گيريم.

وي گفت: در ماه مبارك رمضان شياطين سركش غل و زنجير و فرصت عبادت خداوند مهيا مي شود و خوشا به حال كساني كه در دهه هاي رحمت، مغفرت و خلاصي از جهنم به فكر جلب رضايت پروردگار عالم باشند.

امام جمعه اهل سنت خاش از كشاورزان بعنوان قشر تاثير گذار در امر تامين معاش افراد جامعه ياد كرد و اظهار داشت: تلاشهاي كشاورزان زحمت كش كشور ما را از لحاظ تامين نيازهاي مصرفي خودكفا و دشمنان را در رسيدن به اهداف ننگين شان نا اميد ساخته است.

**

امام جمعه مسجد جامع الخليل اهل سنت شهرستان خاش نيز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه از ماه مبارك رمضان بعنوان ماه بهار امت اسلام و بهار قرآن ياد كرد و اظهار داشت: ماه پرفضيلت و با بركت رمضان، ماه رسيدن به خداي يكتا بوده و بهترين عمل براي رسيدن به خداوند نزديك شدن به قرآن و سنت است.

مولوي محمدعثمان قلندرزهي بيان كرد: قرآن كتاب هدايت و سعادت و كليد خوشبختي است لذا تاكيد و توصيه ما همين است كه در اين ماه به قرآن بيشتر اهميت داده شود و قاريان و حافظان در مساجد و ساير اقشار نيز در منازل خود را وقف قرآن كنند.

وي افزود: نمازهاي مستحبي تراويح به روش و سنت خلفاي راشدين بصورت بيست ركعتي در مساجد شهر و روستا با شكوه و عظمت خوانده شوند تا حق قرآن ادا گردد.

مولوي قلندرزهي با تاكيد بر اطاعت از خدا و رسول(ص) و عبادت خالصانه خداوند بزرگ گفت: ماه مبارك رمضان ماه بخشش، عبوديت و ماه قيام و صيام است اما آنچه سبب رضايت خداوند مي شود برپا داشتن نماز و روزه و پرداخت زكات، دور شدن از گناهان و منكرات است.

وي همچنين از مبحث وقف بعنوان يك عمل بزرگ اسلامي ياد كرد و گفت: موقوفات در زمان حيات بهترين و پسنديده ترين اعمال هستند كه در زمان بعد از مرگ به ياري مرده مي آيند و فرد فوت شده را از عذاب الهي دور مي سازند.

نماز جمعه در شهرستان خاش هر هفته در يك مسجد اهل تشيع و چندين مسجد اهل تسنن اقامه مي شود.

خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.

7310 / 6081