۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۲
کد خبر: 81643379
T T
۰ نفر

بيمارستان رضوي قطب درمان سرطان كشور مي شود

۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۲
کد خبر: 81643379
بيمارستان رضوي قطب درمان سرطان كشور مي شود

مشهد – ايرنا – مديرعامل بيمارستان فوق تخصصي رضوي گفت: بزودي يكي از پيشرفته ترين و مجهزترين مراكز درماني – پژوهشي سرطان كشور در اين بيمارستان راه اندازي شده و اين مركز را به قطب درمان سرطان ايران تبديل مي كند.

سعيد هاشم زاده روز جمعه در مراسم اختتاميه نخستين كنگره سرطان بيمارستان رضوي اظهار كرد: يكي از اركان اصلي اين مركز انجام فعاليت‍هاي پژوهشي در حوزه درمان سرطان خواهد بود.

وي بيان كرد: با توجه به شيوع روزافزون سرطان دركشور و اهميت اين بيماري در تغيير كيفيت زندگي بيمار، ايده راه ‌اندازي مركز سرطان با بهره‌ گيري از متدهاي تشخيصي جديد و به صورت يك مركز درماني- پژوهشي كه منطبق بر استانداردهاي روز دنياست حدود شش ماه پيش مطرح شد.

وي افزود: فاز مطالعاتي اين مركز به اتمام رسيده و راه ‌اندازي آن به زودي وارد مرحله‌ اجرايي خواهد شد.

وي اظهار كرد: توجه به مسائل جانبي بيمار سرطاني جدا از درمان، توجه به روحيه بيمار و خانواده اش، برخورداري بيمار از يك مشاوره‌ خوب براي دريافت رژيم غذايي مناسب، بازتواني جسمي و رواني، چگونگي و نحوه‌ مصرف داروهاي مختلف، كاهش مشكلات بيمار درمحيط كارش از مواردي است كه نيازمند همراهي كادر درمان، ارائه مشاوره و آموزش مي باشد و در مركز سرطان اين بيمارستان ديده شده است.

وي افزود: در مركز درماني – پژوهشي سرطان اين بيمارستان از حضور چند پزشك عمومي به عنوان هماهنگ كننده براي ارائه سرويس به بيماران يا افرادي كه مشكوك به ابتلا به سرطان هستند بهره گرفته خواهد شد.

وي بيان كرد: افزون بر اين در مركز سرطان رضوي تيم روانشناسي و روانپزشكي، مددكار اجتماعي، داروشناسِ باليني، جراحان متبحر و راديوتراپيست‌ و انكولوژيست‌‌ها نيز حضور خواهند داشت.

مديرعامل بيمارستان فوق تخصصي رضوي با اشاره به جذب گردشگر از طريق مركز درماني – پژوهشي سرطان رضوي اظهار كرد: هدفگذاري براي اين مركز تبديل آن به يك كلاس جهاني و جذب 100 درصدي گردشگران سلامت از كشورهاي منطقه خاورميانه به مشهد است.

هاشم زاده افزود: براساس چشم انداز مركز مزبور تا 10 سال آينده از لحاظ ارائه خدمات درماني در خصوص سرطان به جايگاهي برسد كه ديگر بيماري براي درمان سرطان خود به خارج از كشور سفر نكند.

وي با اشاره به برگزاري دومين كنگره سرطان كه در سطح بين‌ المللي و در بهار سال 95 در بيمارستان رضوي برگزار مي شود، گفت: فرصت برقراري ارتباط موثر بين پزشكان، بحث و تبادل نظر ، تبادل تجربه و علم در چنين همايش هايي فراهم مي‌ شود و در نهايت برگزاري اين كنگره‌ ها به ارتقاء دانش پزشكي و ارتقاء سطح درمان هاي ارائه شده خواهد انجاميد.

نخستين كنگره سرطان بيمارستان فوق تخصصي رضوي پس از 2 روز فعاليت به كار خود پايان داد.

در اين كنگره 300 جراح و متخصص در حوزه‌ هاي پيشگيري و درمان سرطان، 75 نفر بازآموز و 60 عضو هيئت علمي حضور داشتند.

در كنگره تخصصي سرطان، 28 مقاله، 154 پوستر و 5 پانل تخصصي با موضوعات تازه‌ هاي سرطان پستان، ژنيكولوژي، تومورهاي مغز و كولوركتال ارائه شد.

بيمارستان فوق تخصصي رضوي تاكنون بيش از90 كنگره علمي در سطح ملي و بين المللي برگزار كرده است و كنگره سرطان را در حالي برگزار مي كند كه در زمينه ارائه خدمات پزشكي و درماني به بيماران سرطاني با توجه به برخورداري از مركز پزشكي هسته اي، بخش راديوتراپي و انكولوژي و همين طور دسترسي به بيش از100 نمونه بافت سرطاني در زيست بانك خود در خاورميانه پيشرو به شمار مي‌رود.

7489/1211