۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲
کد خبر: 81643128
T T
۰ نفر

رقابت هاي سواركاري در چابكسر رودسر برگزار شد

۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲
کد خبر: 81643128
رقابت هاي سواركاري در چابكسر رودسر برگزار شد

رشت - ايرنا - سومين دوره مسابقات سواركاري كورس بهاره با حضور چابك سواراني از استان هاي گيلان و مازندران صبح امروز (جمعه) در ساحل چابكسر شهرستان رودسر برگزار شد.

رييس هيات سواركاري رودسر با بيان اينكه كورس بهاره مسابقات اسب سواري براي سومين سال متوالي در چابكسر برگزار مي شود آن را نشان از توسعه و ارتقاي اين رشته ورزشي در اين بخش ذكر كرد.

محمدحسن رهبر صحنه سرايي در حاشيه مراسم اهداي جوايز به نفرات برتر اين دوره از رقابت ها در گفتگو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: چابكسر از ظرفيت هاي فوق العاده اي در رشته سواركاري برخوردار است و تلاش مي كنيم اين رقابت ها با كيفيت بهتر و بيشتر در اين منطقه برگزار شود.

وي از شركت 33چابك سوار از استان هاي گيلان و مازندران در اين دوره از مسابقات خبر داد و افزود: سواركاران در چهار رده اسب هاي دورگه، تركمن، محلي ريز و محلي درشت با يكديگر به رقابت پرداختند.

وي اظهار كرد: با پايان يافتن اين رقابت ها در اسب دورگه عارف رسولي از مازندران در جايگاه نخست تكيه زد و ميثاق حيوان نواز از گيلان و مهرداد پورشمسيان از مازندران دوم و سوم شدند.

رهبر صحنه سرايي اضافه كرد: در اسب تركمن احمد نژاد احمدي ،كوروش نظري و كوروش غلامي هر سه از گيلان به ترتيب اول تا سوم شدند.

رييس هيات سواركاري رودسر ادامه داد: در اسب هاي محلي ريز حسين اكبري از گيلان به مقام اول دست يافت و عليرضا دلمانيان و وحيد جهانپور هر دو از گيلان رتبه هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.

به گفته وي، در اسب محلي درشت جواد عنبري فر از گيلان، رضا معرفتي از مازندران و امين هاشم زاده از گيلان به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.

رييس هيات سواركاري رودسر با بيان اينكه اين شهرستان استعدادها و توانمندي هاي خوبي در رشته سواركاري برخوردار است، گفت: تلاش مي كنيم اين رشته را به سمت آموزش حرفه اي سوق دهيم ضمن اينكه در آينده نزديك كلاس هاي آموزشي نيز براي سواركاران و مربيان در دستور كار قرار دارد.

در سومين دوره مسابقات اسب سواري كورس بهاره چابكسر به نفرات اول يك راس گوسفند ،نفرات دوم 300هزار تومان و نفرات سوم 200هزار تومان اهدا شد.

اين مسابقات با همكاري شهرداري و شوراي اسلامي شهر چابكسر، هيات سواركاري و اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

از اين جشنواره استقبال پرشوري به عمل آمد.

بخش چابكسر از توابع شهرستان رودسر در 100كيلومتري شرق مركز استان گيلان قرار دارد.ك/3

3019/ 6158