۱۵ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8164266
T T
۰ نفر
بالاترین میزان حراج منازل آمریکایی ها به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط .....................................................................
نیویورک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/06/86 خارجی.اقتصادی.آمریکا.حراج.
به دنبال ناتوانی آمریکایی ها از بازپرداخت اقساط وامهای مسکن بر اثر تغییر نرخ بهره، شمار خانه های حراجی در آمریکا در فصل بهار به بیشترین حد خود رسید.
انجمن بانکهای وام مسکن آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که بین ماههای آوریل تا ژوئن تعداد خانه های حراجی به 65 صدم درصد رسید که نشان از سومین افزایش پی در پی است.
تعداد کسانی که قادر به بازپرداخت وام خود نیستند ولی هنوز منازل آنها به مرحله حراج نرسیده هم شدیدا افزایش داشت و به 12/5 درصد تمامی وامهای داده شده رسید. این رقم سه چهارم درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
"داک دانکن" اقتصاددان ارشد این انجمن گفته است که دو عامل منجر به این بحران شده است. اول از کار بیکار شدن شماری از افراد در ایالتهای اوهایو، میشیگان و ایندیانا و دوم این که بازار مسکن در کالیفرنیا، فلوریدا، نوادا و آریزونا که شدیدا رشد کرده بود به شدت سقوط کرد.
صنایع ماشین سازی و سایر صنایع مربوط به آن در ایالتهای غربی مرکزی شدیدا صدمه خورده و بسیاری از مردم مشاغل خود را از دست داده اند.
تعداد خانه هایی که برای فروش گذاشته شده اند روبه افزایش است و تعداد کسانی که قادر به دریافت وام مسکن هستند کمتر شده و حتی تعداد متقاضیان هم روبه کاهش است.
مشکل بزرگتر تعداد دو میلیون وام مسکن است که قرار است بهره آنها افزایش پیدا کند و صاحبان این خانه ها را با مشکل پرداخت روبرو کند.
اروپام 2251/ 360 شماره 198 ساعت 23:52 تمام
۰ نفر