۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8163649
T T
۰ نفر
منابع لبنانی : فتحالاسلام در صدد ترور نصرالله صفیر بود .....................................................
بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/06/86 خارجی.سیاسی.لبنان.
برخی منابع خبری لبنان اعلام کردند، گروه سلفی "فتحالاسلام " عملیات ترور " پییر جمیل " وزیر صنعت و نماینده مجلس لبنان و انفجار در دو اتوبوس در منطقه عین علق در استان جبل لبنان را انجام داده بود.
به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه "السفیر" در شماره روز سه شنبه خود به نقل از برخی منابع نوشت : هدف بعدی فتحالاسلام ، ترور " نصرالله صفیر " رهبر مذهبی مسیحیان مارونی بود.
به نوشته این روزنامه ، افراد گروه یاد شده به مدت چند ماه نقل و انتقالهای صفیر را زیر نظر داشتند و نقشه هایی برای انفجار خودروی حامل وی در اطراف منطقه بکرکی ( مقر کلیسای مارونی ) طراحی کرده بودند.
این منابع گفته اند ، فتحالاسلام تلاش می کرد با ترور افراد مهم مسیحی و انفجار در مناطق مسیحی ، آشوب و فتنه ایجاد کند و پس از آن به مقام های مهم دولتی از جمله در وزارت کشور ، نیروهای امنیت داخلی و پادگانهای ارتش و وزارتخانه های مهم حمله کند.
هدف قرار دادن نهادهای دولتی، نظامی و امنیتی در شمال لبنان، انفجار تونل میان بیروت طرابلس (دو تونل قدیم و جدید شکا) نیز از جمله برنامه های دیگر این گروه بوده تا در پی آن، "امارت اسلامی" در منطقه شمال لبنان اعلام کند.
السفیر به نقل از یک مقام امنیتی بلند پایه لبنان نوشت: کشور از طرح فتنه بزرگی نجات پیدا کرد که امکان داشت ترکشهای آن به همه طوایف، مذاهب و مناطق برسد.
در همین پیوند، منابع رسمی لبنان تاکید کردند که "ابو سلیم طه" سخنگوی فتحالاسلام و تبعه عربستان و "ناصر اسماعیل" مسوول عملیاتی این گروه و تبعه فلسطین نیز در درگیری ها کشته و جسد آنان پیدا شده است.
در همین پیوند نشست وزارتی - امنیتی دولت لبنان به ریاست "فواد سنیوره" و با حضور وزیران، "میشل سلیمان" فرمانده ارتش، "اشرف ریفی" رییس نیروهای امنیت داخلی نیز دوشنبه شب، اوضاع اردوگاه نهرالبارد در پی پایان یافتن درگیری ها و همچنین موضوع بازسازی آن را بررسی کرد.
حاضران در نشست تاکید کردند باید از هدر دادن این پیروزی همانند پیروزی در سال گذشته ( جنک اسراییل علیه لبنان ) جلوگیری کرد.
"امیل لحود" رییس جمهوری لبنان نیز از دستگاههای قضایی و نظامی خواست تحقیق درباره موضوع درگیری نهرالبارد، اهداف حقیقی اعضای گروه فتحالاسلام ، نقشه های آنان و مشخص کردن طرفهای حمایت کننده از آنان را ادامه دهند.
فرمانده ارتش نیز، پیروزی نیروهای ارتش در اردوگاه نهرالبارد در شمال لبنان را به شهیدان ارتش و مقاومت لبنان، همه لبنانی ها و فلسطینی ها هدیه کرد.
میشل سلیمان از نظامیان خواست، سلاح خود را در راه درست و به سوی دشمن اسراییلی و تروریسمی که در کمین میهن است، نشانه بروند.
"سلطان ابوالعینین" دبیر جنبش ملی آزادیبخش فلسطین " فتح " در لبنان نیز طی اظهاراتی گفت : درگیری در نهرالبارد نشان می دهد که تروریسم دیگر در لبنان نخواهد رویید.
وی در گفت وگو با روزنامه "اللواء" تاکید کرد که ملت فلسطین به دستگاه قضایی لبنان درباره محاکمه افراد گروه فتحالاسلام که رابطه ای با فلسطین و صلح ندارند، اعتماد کامل دارد.
ابوالعینین گفت، توافق بر سر بازگشت پناهندگان فلسطینی ساکن اردوگاه نهرالبارد به اردوگاه خود وجود دارد.
در همین ارتباط، ارتش لبنان عملیات پاکسازی اردوگاه از مین ها و مواد منفجره را با احتیاط ادامه می دهد و پیگرد فراریان را که گفته می شود کمتر از 10 نفر هستند، دنبال می کند.
درگیری میان ارتش لبنان و گروه سلفی "فتحالاسلام " در اردوگاه پناهندگان فلسطینی "نهرالبارد" در شمال لبنان از سی ام اردیبهشت ماه تا یازدهم شهریور ماه ادامه یافت و طی آن، 163 نظامی لبنانی کشته شدند.
خاورم 2083/2080/2087/265 شماره 051 ساعت 10:35 تمام
۰ نفر