۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱
کد خبر: 81635304
T T
۰ نفر
بازداشت 850 هزار فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - كمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام كرد: رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاكنون، 850 هزار فلسطینی را بازداشت كرده كه 20 درصد مجموع فلسطینیان ساكن سرزمین های اشغالی را شامل می شوند.

خبرگزاری فلسطینی معا روز شنبه گزارش داد: این كمیته با صدور بیانیه ای به مناسبت چهل و هشتمین سالروز جنگ سال 1967 نسبت به تداوم بازداشت روزمره فلسطینیان ابراز نگرانی كرده است.

عبدالناصر فروانه رییس واحد تحقیقات و اسناد كمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین گفته است كه شمار اسیران فلسطینی در جهان بالاترین رقم به شمار می رود.

فروانه در یك گزارش آماری، نگرانی خود را از تعداد بازداشتی های فلسطینیان و ادامه دستگیری های خودسرانه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی و تاثیر این اقدامات در آینده و حال افراد و خانواده آنان بیان كرد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است كه رژیم صهیونیستی از زمان اشغال بقیه اراضی فلسطین، به سیاست بازداشت فلسطینیان شدت بخشیده و دستگیری فلسطینیان به یك پدیده روزمره و نگران كننده مبدل شده است به طوری كه روزی نمی گذرد كه در آن یك فلسطینی بازداشت نشود.

در این بیانیه تاكید شده است: 206 فلسطینی از سال 1967 در زندان های اسرائیلی به شهادت رسیده اند كه 71 تن از آنان تحت شكنجه قرار گرفته و 45 تن دیگر هم بر اثر نبود خدمات درمانی مناسب و 74 تن نیز بر اثر قتل عمد و 7 نفر هم بر اثر تیراندازی مستقیم به شهادت رسیده اند.

علاوه بر آن، دهها فلسطینی اسیر نیز به علت ابتلا به امراضی كه در زندان به آن مبتلا شده بودند بعد از خروج از زندان به شهادت رسیده اند.

در بیانیه ای كه این كمیته منتشر كرده آمده است: اشغالگران صهیونیست همچنان بیش از 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان های خود دارند كه در 22 زندان تقسیم شده اند.

نزدیك به 200 كودك و 25 زن و 480 زندانی اداری بدون هیچ اتهام و یا محاكمه ای در زندان های صهیونیست ها به سر می برند؛ بیش از یك هزارو 600 اسیر فلسطینی از بیماریهای مختلف رنج می برند و 30 اسیر فلسطینی نیز از سال 1983 تاكنون در زندان های این رژیم محبوس هستند.

خاورم**1408**1275
۰ نفر