۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81633831
T T
۰ نفر

مشهد در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) سوگوار است

۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81633831
مشهد در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) سوگوار است

مشهد - ایرنا - همزمان با بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملكوتی معمار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) استان خراسان رضوی و شهر مشهد سوگوار و عزادار است.

به همین مناسبت بیرقها و پلاكاردهای سیاه بر سر در ادارات، مساجد، حوزه های علمیه، مدارس، دانشگاهها و مراكز آموزش عالی و حرم مطهر امام رضا(ع) نصب شده و مراسم عزاداری سالروز ارتحال روح خدا با حضور آحاد مردم برپا شده اند.

همچنین آیین سالگرد ارتحال امام راحل عصر امروز از طرف نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی با سخنرانی آیت الله كازرونی نماینده ولی فقیه در كمیته امداد امام خمینی(ره) در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.

فرزندان معظم شهدای مشهد هم بر اساس سنت همه ساله امروز در مراسم عزاداری و سوگواری ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه رهروان روح الله گرد هم می آیند و ضمن عزاداری از سخنرانی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بهره مند می شوند.

دلدادگان بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی همچنین عصر امروز با حضور در مراسمی در مهدیه مشهد یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی می دارند و بر ادامه راه ایشان تاكید می ورزند.

استقبال از زائران غیرایرانی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) كه از پایانه مرزی و فرودگاه وارد مشهد می شوند، چاپ شش هزار و 500 جلد كتابهای با عنوان 'همدلی با رایحه روح الله'، درسهایی از امام با عناوین 'بهار جوانی ، اخلاق در خانواده و اخلاص و تقوا و وصیتنامه سیاسی - الهی امام و نیز تهیه و تكثیر هزار لوح فشره خط امام و رهبری سایر برنامه های بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در استان خراسان رضوی است.

همچنین افزون بر 20 هزار نفر از استان خراسان رضوی برای شركت در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) به حرم آن حضرت در تهران اعزام شده اند.ك/3

2095/1858