۱۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8163216
T T
۰ نفر
دومین ژنرال ارشد انگلیسی از سیاست های واشنگتن در عراق انتقاد کرد ...............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/06/86 خارجی.سیاسی.عراق.انگلیس.
"تیم کراس" دومین ژنرال کلیدی انگلیس است که در روزهای اخیر از سیاست- های واشنگتن در عراق انتقاد کرد.
به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری بی بی سی تیم کراس که یکی از ارشدترین مقامات نظامی انگلیس درگیر در امور عراق پس از حمله به این کشور به شمار می آید روز یکشنبه به "ساندی میرور یو.اس" وضعیت عراق را مصیبت بار خواند.
بنابراین گزارش ژنرال "سر مایک جکسون"، رییس ستاد ارتش انگلیس در زمان تهاجم به عراق نیز پیش از این به روزنامه "دیلی تلگراف" گفته بود که سیاست های آمریکا در عراق با شکست روبه رو شده است.
بی بی سی افزود: ژنرال کراس بازنشسته گفت که وی در مورد مشکلات عظیم پس از حمله به عراق به طور جدی ابراز نگرانی خود را اعلام کرده بود، اما "دونالد رامسفلد" وزیر دفاع سابق آمریکا توجهی به این هشدارها نداد.
این شبکه خبری به نقل از کراس افزود که وی در سال 2003 پیش از تهاجم به عراق با رامسفلد در واشنگتن دیدار و گفت وگو کرده و وی را از لزوم حضور نیروهای بین المللی و همکاری نزدیک سازمان ملل پس از حمله به عراق برای بازسازی این کشور آگاه کرده بود.
تیم کراس 59 ساله در ادامه افزود: وی (رامسفلد) حاضر به شنیدن حرف های وی نبود و در پاسخ گفت که آمریکا متقاعد شده حمله سریع تر به عراق در مقایسه با به وجود آوردن دموکراسی در این کشور در اولویت قرار دارد.
صویر/1302/1431 شماره 024 ساعت 10:43 تمام
۰ نفر