۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81630593
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت: نظام در ارائه خدمات تفاوتی میان مذاهب و اقوام ایرانی قائل نیست

زاهدان- ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: برای نظام و دولت در ارائه خدمات هیچ تفاوتی میان سیستانی و بلوچ، شیعه و سنی و قوم و مذهب نیست.

به گزارش ایرنا سید حسن هاشمی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان 48 تختخوابی شهرستان مرزی زهك ، افزود: همه ما ایرانی هستیم و در سایه اتحاد و همدلی كشور پیشرفت می كند.

وی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت یكی از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید با جهت گیری مناطق محروم است.

وی اظهار كرد: همه كاستی ها و ایرادها را قبول داریم اما هدف اصلی ما پیشرفت كشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با توجه به اهمیت ویژه سیستان وبلوچستان، این استان را در برنامه خود گنجانده ام و هر چند ماه یكبار به این منطقه سفر می كنم.

وی افزود: در اجرای طرح تحول نظام سلامت كه جهت گیری آن نیز مناطق محروم است امتیازات و امكانات لازم برای پزشكان فراهم شده و به همین سبب بسیاری از پزشكان علاقه مند به خدمت در این مناطق هستند.

هاشمی خاطرنشان كرد: در كمتر از یك سال نیاز به پزشك عمومی در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت برطرف شده و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

وی از عموم مردم خواست در اداره امور كشور و منطقه با استانداران، فرمانداران و بخشداران همكاری كنند.

وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: در بخشهایی از این استان پروژه هایی شروع شده كه با تاخیر رو به رو شده است كه امیدواریم در پایان دولت یازدهم شاهد افزایش ساخت این پروژه ها باشیم.

وی ادامه داد: پس از گذشت سه دهه از انقلاب شاخصه ها در استان در حدی نیست كه انتظار می رود ،ضعیف است و انتظار می رود به تدریج بیشتر شود.

هاشمی تصریح كرد: با توجه به ایجاد مراكز علمی در سیستان و بلوچستان لازم است امكان تحصیل اتباع كشورهای خارجی در زابل، زاهدان، چابهار و ایرانشهر فراهم شود تا بتوانیم به كشورهای همسایه آموزش داده و آنها را مجهز كنیم.

وی افزود: این استان با توجه به همسایگی با دو كشور خارجی كه بسیاری از بیماریهای واگیردار از جمله وبا، سرخك و غیره در آنها وجود دارد نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.

وی اظهار كرد: علاوه بر این با تربیت و تعلیم اتباع كشورهای همسایه و همچنین كمكهای لازم به آنان زمینه توسعه خدمات بهداشتی درمانی در آن كشورها فراهم شوند تا سیستان و بلوچستان نیز مصون بماند.

وی گفت: امكانات بهداشتی و درمانی باید در تمام نقاط استان وجود داشته باشد ولی امروز نقاط جنوب استان امكانات كافی ندارد.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این مراسم گفت: هم اكنون قابلیت توسعه علمی منطقه سیستان به حدی رسیده كه ضروری است دانشگاه علوم پزشكی زابل به دانشگاه بین المللی ارتقا یافته و توریسم آموزشی و درمانی و پذیرش بیمار از كشورهای همسایه را نیز راه اندازی كنیم.

وزیر بهداشت و درمان در ادامه سفر به سیستان به منظور افتتاح بیمارستان شهرستان مرزی هیرمند عازم این شهرستان شد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهك، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مركز استان سیستان وبلوچستان و در همسایگی كشور افغانستان قرار دارد.

7317 / 6081/ 6075
۰ نفر