پدرمان را فداي دين اسلام و سيدعلي خامنه اي كرديم

اهواز - ايرنا - خوزستان شهيد پرور و اهواز عصر يكشنبه ميزبان يكي ديگر از شهداي مدافع حرم بود؛ شهيد سيدجاسم نوري، كه فرزندش سيد روح اله در آيين استقبال از پيكر پدرش در فرودگاه اهواز در رثايش گفت: پدرمان را فداي دين اسلام و سيدعلي خامنه اي كرديم.

شهيد سيد جاسم نوري از فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس بود كه هفتم خرداد امسال در الرمادي عراق در محور سامرا به خيل شهداي مدافعان حرم پيوست.

پيكر مطهر اين شهيد بزرگوار حوالي ساعت 17 يكشنبه، دهم خرداد، در ميان حزن و اندوه جمعي از فرماندهان دوران دفاع مقدس، فرزندان شهيد، بستگان و جمعي ديگر از مردم شهيد پرور اهواز، شهرستان كارون و حميديه از طريق فرودگاه اهواز وارد اين شهر شد.

سيد روح اله، فرزند بزرگ اين شهيد گفت: هدف پدرم اين بود كه به اسلام و شيعه نشان دهد تا زماني كه هستيم و راه شهدا را ادامه مي دهيم ، آمريكا و اسراييل غاصب نمي توانند غطلي بكنند.

وي افزود: پدرمان را فداي دين اسلام و سيدعلي خامنه اي كرديم و خودمان را هم فدا خواهيم كرد.

اين فرزند شهيد گفت: از خداوند مي خواهم صبري به خانواده دهد و باعث افتخار ملت شويم و راه پدرمان را به نحو احسنت ادامه دهيم.

سيد محمد، ديگر فرزند شهيد هم گفت: به پدرم افتخار مي كنم، اميدوارم بتوانم راهش را ادامه دهم.

سيد علي پسر كوچك شهيد سيدجاسم نوري هم به ايرنا گفت: پدرم طالب و عاشق شهادت بود و به مرادش رسيد.

وي با بيان اين جمله كه 'فداك امي و ابي يا ابا عبدا... الحسين' اظهار كرد: اين كمترين چيزي است كه مي توانيم به امام حسين(ع) دهيم.

فرمانده قرارگاه كربلا كه در آيين استقبال از پيكر اين شهيد حضور داشت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: شهادت سيدجاسم نوري را كه از سادات سيد نور است به محضر آقا امام زمان(عج) و مردم شهيد پرور خوزستان تبريك و تسليت عرض مي كنم، ان شاء ا... اين شهدا كه مدافعان حرم هستند به تكليف خود و براي برافراشته نگه داشتن پرچم لا اله الا ا... محمد رسول ا... عمل كرده اند.

سردار سرتيپ دوم پاسدار احمد خادم سيدالشهدا افزود: اين شهدا در جغرافياي سوريه و عراق جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به عنوان مستشاران نظامي براي كمك به مردم مظلوم سوريه و عراق در مقابل گروه هاي تكفيري و داعشي ايستاده و مبارزه كردند.

وي اضافه كرد: همانگونه كه خوزستان در دوران دفاع مقدس دين خود را به اسلام ادا كرد امروز هم مردم ايران بويژه اين استان دست به دست هم داده و با گروه هاي تكفيري و داعشي در جغرافياي سوريه و عراق مقابله كرده، و با پشتيباني مالي و جاني در صحنه بوده و در عمل به تكليف خود يك گل پرپر ديگر را تقديم انقلاب كردند.

سردار خادم سيدالشهدا با اشاره به برگزاري آيين استقبال از اين شهيد از كربلاي معلي و حرم شريف ابوالفضل العباس(ع) از مردم خوزستان خواست در آيين تشييع اين شهيد در اهواز و حميديه حضور فعالي داشته باشند.

وي همچنين در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: به طور قطع پيام شهداي عزيز ما در مقابله با استكبار جهاني و صهيونيست ها اين است كه در مقابل ظالمان ايستادگي و مبارزه كرده و تا زماني كه ظلم و ستم در سرزمين هاي سوريه و عراق ادامه داشته و مسلمانان را در مقابل دين و اسلام قرار داده اند جان بر كف در صحنه ايستاده اند.

وي گفت: مردم با هم اتحاد دارند و يكپارچه مقابل اينها ايستاده اند و پيام مردم خوزستان اين است كه با اين شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق كرده و راه آنان را ادامه مي دهند.



* مردم ايران در هر زماني از اسلام دفاع مي كنند



امام جمعه شهرستان كارون هم گفت: مردم ايران و جهان اسلام پس از حركت توفنده انقلاب اسلامي و حضور امام خميني (ره)در صحنه بر اساس فرهنگ قرآن كريم و اهل بيت(ع) پرورش يافته اند و هر جا كه جهان اسلام نياز داشته باشد حضور يافته و از اسلام دفاع مي كنند.

حجت الاسلام قاسم خضيراوي افزود: اين مردم در هشت سال دفاع مقدس آن حماسه بزرگ را آفريدند و اتفاقا شهيد سعيد ما سيد جاسم نوري هم از جمله رزمندگان آن دوران بود و نقش بسيار موثري داشت.

وي اضافه كرد: اين شهيد بنا بر ضرورت در دفاع از حرم مطهر اهل بيت(ع) به عنوان يك مستشار نظامي حضور يافت تا تجربه خود را به رزمندگان مقاومت در عراق منتقل كند و در اين راه به درجه شهادت نايل شد.

حجت الاسلام خضيراوي گفت: اين شهيد تجربه مفيدي داشت و فرد موثري چه در دوران دفاع مقدس و چه در عراق و سوريه داشت و ديدم كه مردم عراق چگونه پيكر او را از حرم ابوالفضل(ع) تا حرم امام حسين(ع) تشييع كردند و به سعادتمندي بزرگي رسيد و اين براي ما الگوست.

وي اظهار كرد: همه مي دانيم كه تكفيري ها همانند رژيم اشغالگر قدس غده سرطاني در جهان اسلام هستند و اگر جلوي اينها گرفته نشود ضرر آنها بيشترخواهد شد و ضرر تكفيري ها كمتر از رژيم اشغالگر قدس نيست.

امام جمعه كارون گفت: اين دو با هم دست داده اند كه جهان اسلام را به هم بريزند و ضررهاي مادي و معنوي به آن وارد كنند و تمام مسلمانان بايد در مقابل اينها ايستادگي كنند كه اين مقاومت شهادت، عزت و شرف را به دنبال دارد.

وي تاكيد كرد: مردم ايران در مسير تحقق آرمان هاي بزرگ اسلام، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب ايستاده اند و همه با حضور در ميدان نبرد از اسلام دفاع مي كنند.

يكي از همرزمان شهيد سيد جاسم نوري نيز گفت: اين شهيد بزرگوار يكي از مدافعان حرم است كه در دوران دفاع مقدس در تيپ 85 موسي ابن جعفر، تيپ 51 حجت، تيپ امام صادق(ع) و مدتي هم در تيپ 37 نور نقش موثري داشت.

سرهنگ علي سواري افزود: اين شهيد شخصيت بسيار متدين، خوب و با ايماني داشت كه پس از نقش آفريني در هشت سال جنگ تحميلي به عنوان تكليف در دفاع از حرم و جبهه نبرد با تكفيري ها حضور يافت.

وي گفت: دشمنان، ائمه اطهار(ع) را هدف قرار داده اند و موظفيم از اينها دفاع كنيم.

پيكر مطهر سيدجاسم نوري، شهيد مدافع حرم عصر روز يكشنبه، دهم خرداد از طريق فرودگاه بين المللي اهواز وارد اين شهر شد.

اين شهيد بزرگوار در جبهه هاي مختلف مقاومت در سوريه و عراق حضوري فعال داشت.

پيكر شهيد نوري به تازگي از عراق به تهران و از آنجا به اهواز منتقل شد.

قرار است، آيين وداع با اين شهيد در مسجد شهداي اهواز برگزار شود.

آيين تشييع پيكر اين شهيد مدافع حرم، ساعت هفت و 30 دقيقه روز دوشنبه از حسينيه ثارا... اهواز به سوي گلزار بهشت آباد اين شهر تشييع و خاكسپاري خواهد شد.

يكشنبه شب هم آيين تشييع اين شهيد در حميديه كه پيشتر محل زندگي وي بوده برگزار خواهد شد.

از امير خان زاده

6084/6037