۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶
کد خبر: 81629446
T T
۰ نفر
عملكرد 15 ساله خانه موسيقي بررسي مي شود

تهران - ايرنا - اولين مرحله از سلسله نشست هاي گفتمان ضرب اصول با موضوع بررسي عملكرد 15 ساله خانه موسيقي طي سه جلسه در پرديس سينماي قلهك برگزار مي شود.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا ، جلسه اول بررسي عملكرد 15 ساله خانه موسيقي ، روز يكشنبه 17 خرداد از ساعت 16 تا 18 به منتقدان خانه موسيقي اختصاص خواهد داشت كه طي آن محمدسعيد شريفيان و كامبيز روشن روان آهنگساز و موسيقي دان و ساسان فاطمي دكتراي انتوموزيكولوژي و عضو هيئت علمي موسيقي دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و منتقدان خانه موسيقي مطلب خود را عنوان خواهند كرد.

جلسه دوم اين نشست نيز با فاصله يك هفته اي در روز يكشنبه 24 خرداد و در همان ساعت 16 تا 18 به دست اندركاران خانه موسيقي اختصاص خواهد داشت تا در فرصتي برابر و با آرامش كامل به سئوالات و نقدهاي مطرح شده در جلسه قبل پاسخ گفته و همچنين مطالب مورد نظرشان را بيان كنند.

جلسه سوم اين نشست ها نيز در روز يكشنبه 31 خرداد با حضور هر دو گروه منتقدان و دست اندركاران خانه موسيقي از ساعت 16 آغاز مي شود تا نكات و مسائل باقي مانده از دو جلسه قبلي مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرد.

هدف اصلي برگزار كنندگان سلسله نشست هاي گفتمان ضرب اصول ايجاد فضايي مناسب و به دور از هر گونه عصبيت و تنش براي بيان مشكلات موجود جامعه موسيقي است تا ضمن آگاهي از اين مشكلات، فعالان و دست اندركاران اين جامعه شريف در جهت اصلاح و بهتر شدن شرايط صنفي شان حركت كنند.

از اين رو انتظار مي رود در برگزاري مرحله اول اين سلسله نشست ها كه به موضوع بررسي عملكرد 15 ساله خانه موسيقي اختصاص دارد هر دو گروه اين خانواده بزرگ يعني منتقدان خانه موسيقي و دست اندركاران خانه موسيقي ضمن خويشتنداري، صادقانه گام بردارند.

پيش از اين قرار بود نشست نخست گفتمان ضرب اصول با موضوع بررسي عملكرد 15 ساله خانه موسيقي در روز 3 خرداد از ساعت 19 در فرهنگسراي ارسباران برگزار شود اما لغو و به تعويق افتاد.

البته خانه موسيقي در پي لغو نشست مذكور اطلاعيه منتشر كرد كه در بخشي از آن آمده بود: با توجه به درخواست مسئول محترم موسيقي فرهنگسراي ارسباران در خصوص معرفي نمايندگان خانه موسيقي در اين نشست، اسم دو نفر به ايشان اعلام شد.

علاقه مندان براي حضور در اين نشست ها مي توانند در تاريخ هاي 17 ، 24 و 31 خرداد ماه سال جاري از ساعت 16 به آدرس خيابان شريعتي، خيابان يخچال، پرديس سينماي قلهك مراجعه كنند.

برنامه هاي آتي سلسله نشست هاي گفتمان ضرب اصول به بررسي موضوعاتي چون موسيقي در رسانه ملي، كپي رايت، لغو كنسرت ها و ... اختصاص دارد.



**تو با هيچ قرصي به خواب نمي رسي منتشر شد

آلبوم تو با هيچ قرصي به خواب نمي رسي با شعر و صداي محمدعلي بهمني، آهنگسازي ابوالفضل صادقي نژاد و تنظيم بابك رادمنش منتشر شد.

اين آلبوم مجموعه اي از شعر و صداي استاد بهمني است كه انتخاب قطعات كلامي و ترتيب آنها به صورت كاملا سليقه اي و حسي انجام شده و هيچ آداب و ترتيبي بر معاني مختلفي اعم از قالب هاي رايج ادبي در زمان سرودن اشعار حاكم نيست.

آهنگسازي اثر نيز بر مبناي موسيقي ايراني و در آواز بيات اصفهان انجام شده و سازبندي آن تركيبي از سازهاي ايراني، غربي و موسيقي الكترونيك است.

در اين پروژه بابك رادمنش با تنظيم قطعات و نواختن سازهاي كمانچه، عود و ويلن، ايوب صادقي نژاد با تار و سه تار و احمد ميرمعصومي با پيانو و سازهاي الكترونيك ايفاي نقش كرده است.



**آلبوم شب چره رونمايي مي شود

آلبومشب چره با اشعار و گويندگي سعيده موسوي زاده و آهنگسازي پدرام كشتكار توسط خانه شاعران ايران رونمايي مي شود.

رونمايي آلبوم شب چره به صورت همزمان با جلسه نقد و بررسي همين آلبوم در«خانه شاعران ايران برگزار مي شود.

در جلسه نقد آلبوم شب چره محمدعلي بهمني غزل سراي نامي و افشين علا و رضامهدوي گفتگو خواهند كرد.

در اين اثر سعيده موسوي زاده شاعر و نويسنده كتاب كودكان كه درنمايشگاه كتاب امسال دو اثر او براي كودكان منتشر شد اشعار خود را با لهجه مشهدي خوانش كرده است.

خانه شاعران ايران واقع در خيابان شهيد كلاهدوز(دولت)، خيابان شهيد نعمتي در ساعت 17 پذيراي علاقه مندان است.

فراهنگ**9252 ** 1569
۰ نفر