۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81629437
T T
۰ نفر
شبكه های استانی مرزی سپر دفاعی كشور

تهران-ایرنا-معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما شبكه های استانی در استان های مرزی ایران را سدی در برابر هجوم فرهنگی به كشور ارزیابی كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا،نخستین هم اندیشی مدیران كل صدا و سیمای استان های مرزی به منظور بررسی رسانه ای حوادث اخیر مهاباد و تبریز با حضور مدیران كل صدا و سیمای استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان ، كردستان، مهاباد، كرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی برگزار شد.

معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما در این نشست با تاكید بر این كه مختصات و شناسنامه فرهنگی هر بخش از كشور در رسانه های محلی آن دیده می شود، گفت: در حال حاضر تهدیدات از جنس نظامی نیست بلكه بیشتر از جنس فرهنگی و نرم است و رسانه های محلی به خصوص شبكه های استانی مرزی سپر دفاعی كشور در برابر تهاجم های مختلف و تبلور عینی وحدت ملی در بیان اقوام و مناطق و نواحی مختلف كشور به شمار می آیند.

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به ظرفیت شبكه های استانی در استان های مرزی تصریح كرد: بدون شك شبكه های استانی تا كنون در روزهای حساس نشان داده اند كه باعث افزایش قدرت و وحدت ملی شده اند و در تمامی صحنه ها حضوری تاثیرگذار داشته اند.

وی با بیان اینكه شبكه های استانی در حال رقابت نرم با قدرت های رسانه های بین المللی هستند افزود: شبكه های محلی به علت سطح تماس گسترده ای كه با مردم مناطق و نواحی خود دارند و با آگاهی بخشی بالایی كه می دهند نقش نرم و دفاعی خوبی را ایفاء می كنند كه شاهد این مدعا میزان اعتماد و رضایت مردم از این شبكه است.

موسوی مقدم از مدیران كل صدا و سیمای استان های مرزی خواست با بازنگری در فعالیت ها در بخش های مختلف رسانه ای حضور داشته باشند و از همه ظرفیت های رسانه ای همچون استفاده از رسانه های نوین، منشا تحولات جدید شوند.

معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما خاطر نشان كرد: مدیران كل صدا و سیما در استان های مرزی باید جایگاه راهبردی شبكه های استانی خودشان را با برنامه ریزی هدفمند به خوبی محاسبه و نهادینه كنند.

موسوی مقدم تشكیل اتاق فكر و انتخاب مشاورین برجسته، ارتباط با اقشار مختلف مردم و چهره های موثر فرهنگی، بازنگری در دستورالعمل های گذشته و محوربندی فعالیت های جدید، شناسایی و رصد رسانه های بیگانه، ایجاد دیپلماسی رسانه ای و تعامل سازنده و جریان ساز با گروه های مختلف، بسترسازی فعالیت های رسانه ای در قبل، حین و بعد از حوادث، آگاهی بخشی و شفاف سازی عمومی در هنگام وقوع حادثه و تعامل جدی با مسئولین محلی، استانی و ملی را از مهمترین راهبردهای شبكه های استانی استان های مرزی عنوان كرد.



**مدیر گروه نهادهای اجتماعی شبكه دو منصوب شد

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبكه دو در حكمی رقیه محمدزاده را به سمت مدیر گروه نهادهای اجتماعی این شبكه منصوب كرد.



**پروانه معصومی از حفظ زمین می گوید

هوشنگ سوهانگر، عضو هیئت مدیره انجمن ریلی ایران و تقی زاده، رئیس اتاق فكر و مدیر كل سرمایه گذاری شركت راه آهن ایران به همراه مهران ابراهیمیان، كارشناس مجری در برنامه فردا در خصوص سرمایه گذاری در بخش صنعت ریلی گفت و گو می كنند.

در بخش تازه ها خبرهای روندی و تحلیلی انجمن ریلی ایران را می شنوید.

برنامه چهار سوق كاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه كنندگی مریم الوندی و گویندگی مریم عابدی روزهای زوج ساعت 10 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



**همسو كردن طراحی معماری ایرانی اسلامی با فرآیند صنعتی سازی ساختمان

رادیو اقتصاد در برنامه خشت اول روز دوشنبه 11 خرداد ماه، همسو كردن طراحی معماری ایرانی اسلامی با فرآیند صنعتی سازی ساختمان را مورد بررسی قرار می دهد.

عبدالحسن میرعمادی، عضو انجمن مفاخر معماری ایران، محمد شكرچی زاده، رئیس مركز تحقیقات مسكن و شهر سازی وزارت راه، مسكن و شهرسازی و نیز مهران ابراهیمیان ، كارشناس مجری در برنامه فردا در ادامه موضوع طراحی معماری در فرآیند صنعتی سازی ساختمان های مسكونی به همسو كردن طراحی معماری ایرانی اسلامی با فرآیند صنعتی سازی می پردازند.

این برنامه كاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه كنندگی آزاده شاهرخ مهر دوشنبه ساعت 21 به مدت 55 دقیقه روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز از رادیو اقتصاد پخش می شود.



**در فضای مجازی بازاریابی كنید

رادیو اقتصاد در برنامه تجارت الكترونیك روز دوشنبه 11 خرداد ماه، به موضوع بازاریابی در فضای مجازی می پردازد.

رضا شیرازی مفرد، كارشناس بازاریابی اینترنتی و كیوان نقره كار، كارشناس آی تی در برنامه فردا به گفتگویی درباره چگونگی بهره گیری از فضای مجازی و اینكه چه مشاغلی می توانند از این شیوه ها برای بازاریابی استفاده كنند، خواهند پرداخت.

خبرهای تجارت الكترونیك از دیگر موضوعاتی است كه در برنامه مطرح خواهد شد.

این برنامه كاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه كنندگی آصف نظری شنبه و دوشنبه ساعت 16.30 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



**بررسی اختیار غبن و اختیار شرط در فسخ معامله

رادیو اقتصاد در برنامه عیار روز دوشنبه 11 خرداد ماه، در ادامه سلسله مباحث فسخ معامله به موضوعات اختیار غبن و اختیار شرط خواهد پرداخت.

حجت الاسلام هادی مزینانی، معاون ضوابط شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در برنامه فردا نگاهی فقهی به اختیار غبن (خریدار یا فروشنده نسبت به معامله پشیمان می شود.) و اختیار شرط (خریدار یا فروشنده شرط می گذارد، اگر شرط محقق نشد معامله فسخ می شود.) خواهد انداخت.

مجیدرضا عرب احمدی، استاد دانشگاه و حقوقدان به بررسی حقوقی شرایط موارد فسخ معامله در اختیار غبن و اختیار شرط می پردازد؛ حجت الاسلام محمدعلی عباس نژاد، كارشناس مذهبی درخصوص موارد اخلاقی شرایط فسخ معامله در اختیار غبن و اختیار شرط صحبت می كند.

برنامه عیار كاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه كنندگی علی سلیمی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 13.15 به مدت 45 دقیقه روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز از رادیو اقتصاد پخش می شود.



**كمك رسانه ملی به ترویج نماز و زكات

سازمان صدا و سیما در تفاهم نامه ای كه با ستاد اقامه نماز و ریاست جمهوری امضا كرد به ترویج فرهنگ نماز و زكات كمك می كند.

طبق توافق نامه ای كه به امضای رئیس رسانه ملی ، رییس ستاد اقامه نماز و نماینده رییس جمهوری در امور نماز رسیده است صدا و سیما در برگزاری برخی همایش ها ،تولید برنامه ها در باره نماز و زكات و تمهیداتی برای توسعه فرهنگ نماز و زكات در كشور با این ستاد همكاری می كند.

این سیاست گذاری ها برای سال 94 بر پایه محور هایی استوار می شوند كه به توسعه این فرهنگ در رسانه ملی كمك كنند.

تمهیداتی در تحقق منویات مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ نماز ، تشكیل كارگروه مشترك نماز و رسانه، تولید آثار رادیویی و تلویزیونی برای ترویج این امر اسلامی اعم از تولید مسابقات ، فیلم و سریال ، برنامه های مستند ، اجتماعی و معارفی ، تجلیل از خادمین اقامه نماز و برگزاری دوره های آموزشی اقامه نماز از جمله مفاد این تفاهم نامه برای همكاری رسانه ملی و ستاد اقامه نماز است.



** شبكه‌های رادیویی صاحب شعار شدند

معاونت صدا برای شبكه‌های رادیویی شعارهایی متناسب با ماموریت و وظیفه آنها تعریف كرده است.

شبكه‌های رادیویی معاونت صدا با هدف تحقق شعار رسانه ملی كه رسانه اسلامی با رسالت جهانی است و با توجه به شعار و مأموریت‌های تعریف شده برای هر شبكه، اقدام به برنامه سازی می‌كند تا از این طریق بتوانند به نیاز شنوندگان خود در حوزه های مختلف پاسخ دهند.

شبكه‌های رادیویی رسانه ملی با هدف تحقق شعار رسانه اسلامی با رسالت جهانی با اهتمام ویژه‌ای تلاش می‌كنند تا با هدف حفظ مخاطب و جذب مخاطب بیشتر و بر اساس شعار و مأموریت های تعریف شده برای هر یك از شبكه ها، اقدام به برنامه‌سازی نموده و از این طریق بتوانند رضایت خاطر شنونگان خود را جلب كنند.

بر این اساس رادیو ایران با شعار ایران را بشنویم، رادیو تهران با صدای همدلی و همزبانی، رادیو جوان با شنیده می‌شوید، رادیو فرهنگ با رادیو فرهیختگان- صدای آیینه‌ها و نغمه‌ها، رادیو اقتصاد با صدای اقتصاد درون‌زای ایران، رادیو پیام با رادیو لحظه‌ها، رادیو آوا با رادیو شما، رادیو سلامت با دانش، نشاط، آرامش رادیو صبا با رادیو صبا صدای نشاط‌آفرین- شوخ‌طبعی را از خانه شروع كنیم، رادیو نمایش با رادیو نمایش پرنیان تفكر و تعقل، رادیو گفت و گو با رادیو گفت و گو صدای اندیشه‌ها رادیو قرآن با فرصتی برای انس بیشتر با قرآن كریم، رادیو ورزش با صدای سلامتی، نشاط و افتخار كه شعائر تعریف شده برای هر شبكه است و همچنین با توجه به مأموریت‌های هر شبكه رادیویی، تلاش گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف برنامه‌سازی و به دنبال آن تحقق شعار رسانه ملی كه رسانه اسلامی با رسالت جهانی است، در پیش گرفته است.



**پخش بازی تیم ملی والیبال ایران و لهستان از شبكه یك

چهارمین بازی تیم ملی والیبال ایران با تیم ملی والیبال لهستان در چارچوب مسابقات لیگ جهانی والیبال 2015 شنبه شانزدهم خرداد ساعت 22.55 از شبكه یك سیما روی آنتن خواهد رفت.

به دلیل همزمانی پخش فینال فوتبال لیگ قهرمانان اروپا با بازی تیم ملی والیبال ایران با تیم لهستان به منظور احترام به مخاطبان ورزش دوست، مسابقه والیبال ایران و لهستان حوالی ساعت 23 از شبكه یك سیما و حساس‌ترین بازی فصل قاره سبز بین دو تیم بارسلونا و یوونتوس ساعت 23.15 از شبكه سه سیما پخش شود.

پوشش سراسری شبكه یك، اهمیت دیدار ایران و لهستان و امكان دسترسی همه هموطنان به تماشای این بازی از دلایل پخش این دیدار از شبكه یك سیما است.



** دانشگاه صدا و سیما با وزارت كار تعامل می كند

بر اساس تفاهم نامه همكاری دانشگاه صدا و سیما و وزارت كار و رفاه اجتماعی دانش آموختگان این دانشگاه به بازار كار كشور كمك خواهند كرد.

در نشستی كه میان رییس دانشگاه صدا و سیما و معاون وزیر كار و رفاه اجتماعی برگزار شد بر سر شیوه تعاملات علمی ، آموزشی و پژوهشی موافقت هایی صورت گرفت.

غلام رضایی و سید حمید كلانتری در این نشست تفاهم نامه ای سه ساله امضا كردند تا در زمینه های مختلف با هم همكاری كنند؛ تشكیل شركت های تعاونی از دانش آموختگان دانشگاه صدا و سیما ، همكاری در ترویج فرهنگ تعاون و فعالیت های رسانه ای برای حمایت از تولید از جمله موارد همكاری میان این دو بود.

به موجب این تفاهم نامه، دوطرف از امكانات یكدیگر در زمینه های علمی، تجربی، پژهشی، ارتباطات بین الملل و فضاهای تحقیقاتی بهره می برند.

علی سرابی مدیر امور همكاری های علمی و بین الملل دانشكاه صدا و سیما گفت: دو طرف همچنین موافقت كردند در زمینه برگزاری نشست های مشترك تخصصی ، كارگاه های علمی آموزشی ، حمایت از پایان نامه های تخصصی در زمینه های مرتبط با فرهنگ تعاون و برگزاری همایش های تخصصی همكاری كنند.

معاون امور تعاون وزارت كار ، تعاون و رفاه اجتماعی و هیئت همراه پس از امضای تفاهم نامه ، از بخش های مختلف دانشگاه صدا و سیما از جمله كارگاه های تولید فیلم و انیمیشن و كلاس های آموزشی این دانشگاه بازدید كردند.

فراهنگ**9187**1569
۰ نفر