۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81628350
T T
۰ نفر
جشن ميلاد حضرت علي اكبر(ع) در حرم مطهر رضوي برگزار شد

مشهد - ايرنا - همزمان با 11 شعبان المعظم و سالروز ميلاد خجسته پسر برومند امام حسين(ع) جشني به همين مناسبت با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

به همين مناسبت مراسمي در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر برگزار شد كه در آن ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مولودي خواني و واعظين به شرح ويژگيها و سيره آن حضرت پرداختند.

سخنران اين مراسم گفت: امام حسين(ع) در تربيت حضرت علي اكبر و آموزش قرآن و معارف اسلامي به ايشان همچنين آگاهي يافتن پسرشان از اطلاعات سياسي و اجتماعي روز تلاش بسياري كردند.

حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد افزود: امام حسين(ع) از جوانترين شهيد كربلا انساني كامل، وارسته و نمونه ساخت كه موجب شگفتي همگان از جمله دشمنانشان شد.

وي گفت: حضرت علي اكبر(ع) در مكتب جدش امام علي بن ابيطالب(ع) و در دامن مهرانگيز پدرش امام حسين(ع) در مدينه و كوفه تربيت و رشد و كمال يافت و به رغم جواني آنچنان سرشار از كمالات انساني بود كه همگان را در مقابل خويش به تعظيم وادار مي نمود.

او بيان كرد: حضرت علي اكبر(ع) در ماجراي عاشورا و دفاع از ارزشهاي اسلامي در مقابل زياده خواهان حضور فعالي داشت، او هنگام شهادت 25 يا 28 ساله بود و لحظه اي پدر را تنها نگذاشت و دوشادوش او و عمويش عباس(ع) با دشمنان مبارزه كرد.

نظير اين مراسم در مساجد، تكايا، محافل ديني مشهد و ساير شهرستانهاي خراسان رضوي برگزار شد.

7489/1858