۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81628191
T T
۰ نفر
معاون برنامه ريزي وزير راه و شهرسازي: به حمل و نقل كالا در خوزستان بايد نگاه ويژه داشت

اهواز - ايرنا - معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي گفت: با توجه به توانمندي ها و ظرفيت هاي موجود در بخش راه و حمل و نقل كالا در خوزستان بايد نگاه ويژه اي در اين چارچوب به استان داشته باشيم.

به گزارش ايرنا امير اميني روز شنبه در حاشيه بازديد از طرح هاي راهسازي در خوزستان اظهار داشت:10درصد راه هاي كشور در خوزستان قرار دارد و اين استان از نظر اقتصادي و حمل و نقل كالا براي كشور حايز اهميت است.

وي با اشاره به مصوبات نشست استاندار و اعضاي شوراي حمل و نقل خوزستان با وزير راه و شهرسازي كه در 21 بند مصوب شد هدف از سفر خود را در چارچوب اين نشست اعلام كرد و افزود: مشكلات بخش راه خوزستان از نزديك مورد بررسي قرار مي گيرد و با تزريق اعتبارات مورد نياز در سريع ترين زمان ممكن ، مشكلات برطرف مي شود.

اميني گفت: اين مشكلات و مسايل به دقت احصا شده و در برنامه ريزي هاي وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته و برطرف مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي در سفر به خوزستان از محورهاي ارتباطي شهرستان هاي اهواز، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، بندر امام، هنديجان، ديلم، بهبهان، رامهرمز و اميديه ديدن كرد و در جريان روند اجراي طرح هاي وزارت راه و شهرسازي و اداره كل راه و شهرسازي خوزستان در اين محورها قرار گرفت.

از جمله پروژه هايي كه پس از پل نهم اهواز مورد بازديد معاون وزير راه و شهرسازي قرار گرفت كمربندي خرمشهر- آبادان بود.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان توضيح داد: كمربندي خرمشهر، آبادان به طول 35كيلومتر از شلمچه شروع و به جاده آبادان - ماهشهر ختم مي شود، اين كمربندي داراي دو تقاطع در محور خرمشهر - اهواز و جاده امام صادق - اهواز است كه در سه قطعه 12، 15 و هشت كيلومتري ساخته مي شود.

منوچهر رحماني افزود: قطعه 12 كيلومتري 220ميليارد ريال اعتبار دارد كه شش كيلومتر آن در دست احداث است، قطعه هشت كيلومتري هم در دست ساخت بوده و قطعه ديگر هم در مرحله زيرسازي قرار دارد و به زودي روكش آسفالت آن آغاز مي شود.

وي هدف از اجراي اين طرح را اتصال شلمچه به جاده آبادان - ماهشهر عنوان كرد كه شلمچه را به جاده ساحلي كه به بندر ديلم ختم مي شود متصل مي كند و در سرعت حمل و نقل كالا و كاهش مصرف سوخت تاثير دارد.

رحماني با اشاره به بازديدهاي معاون وزير راه و شهرسازي از جاده آبادان - بندر امام و كمربندي ماهشهر - هنديجان گفت: عمليات چهار بانده كردن محور هنديجان - ديلم به طول 43 كيلومتر از سال 1386 شروع شده و 30 كيلومتر آن در مقاطع مختلف و سال هاي گذشته زير بار ترافيك رفته و 10 كيلومتر انتهايي مسير منتهي به ديلم باقي مانده است.

در اين سفر معاون وزير راه و شهرسازي قول داد در يك هفته آينده 200تن آسفالت براي اين كار اختصاص دهد و پيمانكار تا شهريور آن را تحويل دهد.

اميني همچنين از راه هاي ارتباطي بهبهان ديدن كرد كه با استانهاي فارس و بوشهر در ارتباط است و جاده آن نيازمند چهار خطه شدن است.

معاون وزير راه و شهرسازي قول داد جاده كمربندي رامهرمز و پل در دست احداث آن را در برنامه ريزي هاي وزارت راه و شهرسازي قرار دهد و مشكلات اعتباري آن برطرف شود.

6084/6065