۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81627911
T T
۰ نفر

وجود غبار محلي در خراسان شمالي

۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81627911
وجود غبار محلي در خراسان شمالي

بجنورد - ايرنا - معاون هواشناسي خراسان شمالي گفت: غبار محلي روز شنبه جايگزين گرد و غبار ورودي به استان از غرب كشور شده است.

نادر نصرتي به خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار كرد: غبار محلي در شهرهاي آشخانه، بجنورد، جاجرم، شيروان و فاروج وجود دارد به طوري كه در شهر فاروج ديد افقي به كمتر از پنج كيلومتر رسيده است.

وي افزود: طبق گزارشي كه از حفاظت محيط زيست استان داريم اكنون آلودگي در شهر بجنورد، وضعيت سالم را نشان مي دهد.

وي گفت: وجود غبار محلي تا دو روز آينده پيش بيني مي شود و اگر وزش باد و بارش باران اتفاق بيفتد به طور حتم شرايط بهتري از كاهش غبار خواهيم داشت.

حسن پهلوان مسوول روابط عمومي حفاظت محيط زيست خراسان شمالي نيز در خصوص آخرين وضعيت گرد و غبار در آسمان استان به ايرنا گفت: دستگاه سنجش آلودگي در بجنورد، اين شهر را از لحاظ آلودگي گرد و غبار، وضعيت سالم را نشان مي دهد.

طبق گزارش هواشناسي خراسان شمالي، اكنون هواي بجنورد، مركز اين استان، غبارآلود و دماي هوا 27 درجه سانتيگراد بالاي صفر است.

پنجشنبه هفته گذشته ميزان آلودگي ناشي از گرد و غبار در شهر بجنورد، مركز خراسان شمالي از سوي اداره كل حفاظت محيط زيست استان بالاي 420 و وضعيت بحراني اعلام و در همين رابطه كارگروه بحران استان تشكيل نشست داد.

مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي نيز در پي اين نشست و به علت انتشار گرد و غبار در شهر بجنورد و ساير مناطق شمالي استان، خواستار توجه جدي ساكنان اين مناطق به توصيه هاي بهداشتي شد.

حسين عظيمي گفت: در اين شرايط بحراني، شهروندان، بخصوص بيماران قلبي و تنفسي، كودكان و سال خوردگان توصيه مي شود از منزل خارج نشده و در صورت لزوم به تردد در شهر از ماسك استفاده كنند.

استان خراسان شمالي با 867 هزار نفر جمعيت در شمالشرق كشور قرار دارد و همواره وجود گرد و غبار محلي در ايام سال آن ها را رنج مي دهد.

به گفته مسوولان حفاظت محيط زيست خراسان شمالي منشا گرد و غبار در اين استان علاوه بر عوامل محلي، از كشور تركمنستان (داراي 301 كيلومتر مرز مشترك) و غرب كشور ( عراق) وارد مي شود. ك/3

6204/6042