۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81627574
T T
۰ نفر

كیفیت هوای ارومیه، سردشت و بوكان ناسالم است

۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81627574
كیفیت هوای ارومیه، سردشت و بوكان ناسالم است

ارومیه - ایرنا - با افزایش میزان ذرات معلق، هوای شهرهای ارومیه و سردشت در استان آذربایجان غربی صبح شنبه ناسالم و هوای بوكان خیلی ناسالم اعلام شد.

سرپرست معاونت پایش اداره كل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گزارش های رسیده از مراكز سنجش و ایستگاه های اداره كل حفاظت محیط زیست استان از صبح امروز میزان ذرات ریز 10 میكرون در هوای ارومیه به 285 میكروگرم بر مترمكعب رسید كه هوای این شهرستان را برای عموم ناسالم كرده است.

وی گفت: هوای سردشت توام با ذرات گرد و غبار به میزان 303 میكروگرم بر متر مكعب بود كه نشان می دهد این شهر نیز در شرایط ناسالم قرار دارد.

موسوی ادامه داد: میزان ذرات گرد و غبار هوای بوكان هم امروز 422 میكرو گرم بر متر مكعب است كه نشان می دهد مردم این شهر نیز امروز هوایی ناسالم دارند.

سرپرست معاونت پایش اداره كل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هوای شهر سلماس نیز كه روز گذشته ناسالم برای گروههای حساس بود، هم اكنون سالم گزارش شده است.

وی اظهار كرد: منشا اصلی گرد و غبارهای موجود در هوای مناطق جنوبی و مركز استان از كشور عراق است.

موسوی ادامه داد: بهتر است تا اطلاع ثانوی و خروج این پدیده از استان هم استانی های ساكن در این سه شهر به ویژه بیماران قلبی و عروقی، كودكان، كهنسالان و بیماران خاص از تردد در سطح خیابانهای شهر پرهیز كنند.

میزان استاندارد ذرات معلق كوچكتر از 2.5 میكرون، 40.5 میكروگرم بر مترمكعب و میزان استاندارد ذرات بزرگتر از 2.5 میكرون یا همان pm10 نیز 150 میكروگرم بر مترمكعب است.

روز جمعه نیز هوای شهرهای ارومیه، بوكان و سردشت به خاطر وجود ذرات گرد و غبار خطرناك و ناسالم اعلام شد.

7125/2093/1352
۰ نفر