۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8162477
T T
۰ نفر
پنج سند همکاری میان جمهوری آذربایجان و قطر امضا شد ..................................................
باکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/86 خارجی.اقتصادی.جمهوری آذربایجان در سفر "شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر به جمهوری آذربایجان پنج تفاهمنامه و سند همکاری میان 2 کشور امضا شد.
به گزارش منابع خبری باکو، قطر و جمهوری آذربایجان این تفاهمنامه ها را در زمینه های ایجاد کمیسیون مشترک اقتصادی و اتاقهای بازرگانی و صنایع، توسعه همکاری در بخشهای بازرگانی و صنایع، حمل و نقل هوایی، حذف اخذ مالیات مضاعف و نیز تضمین سرمایه گذاری امضا کردند.
براساس این گزارش قبل از امضای این اسناد دیدار خصوصی امیر قطر و الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان برگزار شد که طی آن سران 2 کشور چشم انداز مناسبات دوجانبه و مسایل منطقه ای را بررسی کردند.
شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر امروز سه شنبه در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی برای دیدار 2 روزه از جمهوری آذربایجان وارد باکو شد.
وی قرار است در ادامه سفر خود با "آرتور راسی زاده" نخست وزیر و "اکتای اسداف" رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفت و گو کند.
امیر قطر با دعوت رسمی الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و در پاسخ به دیدار سال 2004 میلادی وی از دوحه به باکو سفر کرده است.
خاورم/2400/245/1459 شماره 164 ساعت 17:30 تمام
۰ نفر