۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8162458
T T
۰ نفر
بحران نیروی برق، به بحران سیاسی لبنان افزوده شده است ......................................................
بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/86 خارجی.اجتماعی.لبنان.
به جز کشمکشهای سیاسی موجود میان نیروهای طرفدار دولت لبنان ( 14 مارس ) و مخالفان آن ( 8 مارس ) ، مردم لبنان با کمبود شدید نیروی برق و جیره بندی آن نیز مواجه هستند.
به گزارش ایرنا از بیروت ، برخی مناطق لبنان هم اکنون حداکثر 12 ساعت در شبانه روز برق دارد و بیروت نیز روزانه شاهد قطع برق به مدت سه ساعت است.
به تازگی برخی اخبار و شایعات درباره قطع برق در لبنان منتشر شده مبنی بر آنکه در صورت تامین نشدن سوخت لازم برای تولید برق ، مردم این کشور شاهد قطع کلی برق و بحران تاریکی خواهند بود.
اما مسوولان شرکت برق لبنان این شایعات را تکذیب و تاکید کردند که بحران تاریکی وجود نخواهد داشت.
در همین پیوند روزنامه " البلد " به نقل از " ماری طوق " مسوول دفتر اطلاعرسانی شرکت برق لبنان نوشت : مشکل آن است که تامین اعتبارات مالی لازم برای نیروی برق زمان نیاز دارد.
وی اشاره کرد که در این زمینه قراردادهایی با برخی کشورها از جمله الجزایر و کویت امضا شده اما هنوز برخی مشکلات پابرجاست.
"عبدالحمید بضون" وزیر پیشین نیروی لبنان نیز اظهار داشت: میزان هدردهی نیروی برق به 50 درصد می رسد و هزینه نیمی از تولیدات برق دریافت نمی شود به طوری که شرکت برق دوهزار میلیارد لیره هزینه می کند اما تنها 950 میلیارد لیره دریافت می کند.
هر هزار و 500 لیره معادل یک دلار آمریکا است.
وی همچنین سرقت جریان برق توسط برخی شهروندان را مشکل دیگری دانست که زیان بسیاری به شرکت برق لبنان وارد می کند و تولید برق را با مشکل روبرو می سازد.
خاورم 2087/265 شماره 145 ساعت 16:40 تمام
۰ نفر