۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۵۰
کد خبر: 81622319
T T
۰ نفر
خلبانان و خدمه پرواز شركت های هوایی در ایتالیا اعتصاب كردند

رم - ایرنا - خلبانان و خدمه پرواز شركت های هواپیمایی 'آلیتالیا سای' و ' سیتی لاینر - Cityliner ' دست به یك اعتصاب سراسری 24 ساعته زدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، در پی فراخوان اتحادیه ملی حمل و نقل هوایی 'Anpac'، خلبانان و خدمه پرواز از نیمه شب گذشته به وقت محلی (2:30 بامداد به وقت تهران) در سراسر ایتالیا به استثنای فرودگاه های شهرهای بریندیزی، باری و جنوا دست به یك اعتصاب سراسری یك روزه زدند.

اتحادیه كاری برگزار كننده این اعتصاب خواستار حفظ سطح اشتغالی قراردادهای متعلق به 280 خلبان و 767 خدمه پرواز شد كه در ماه فوریه سال 2016 منقضی می شوند.

اتحادیه ملی حمل و نقل هوایی همچنین اعلام كرد كه عدم تمدید قراردادها و عدم جایگزینی 14 فروند ایرباس A320 كه از خدمت خارج شده اند، به معنی اخراج این خلبانان و خدمه خواهد بود.

این در حالی كه از بامداد امروز برخی از پروازها در ایتالیا كنسل و یا به تعویق انداخته شده و بسیاری از مسافران در فرودگاه ها سرگردان مانده اند.

شركت هواپیمایی آلیتالیا نیزدر بیانیه ای این اعتصاب را بی احترامی به استفاده كنندگان از خدمات پروازی خواند كه در روزهای اخیر نیز بخاطر آتش سوزی در فرودگاه رم با لغو پروازها متحمل زیان شده بودند.

اروپام*5*461 ** 1095