۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81622128
T T
۰ نفر
ناهمراهي مردم آذربايجان شرقي با مخالفان دولت -عيسي عطاپور*

درحالي كه عده اي براي اخلال در روند استقبال مردم تبريز از دكتر روحاني در هفدهمين سفر استاني دولت تدبير و اميد مي كوشيدند، مردم آذربايجان شرقي با استقبال كم نظير از رييس جمهوري و هيات همراه كه بازتاب گسترده اي در رسانه هاي داخلي و خارجي داشت، بار ديگر نشان دادند همواره در خط حمايت از دولت منتخب و دفاع از نظام و آرمان هاي بلند آن پيشقدم بوده و در تحقق شعار همدلي و همزباني دولت و ملت كوتاه نمي آيند.

مردم آذربايجان شرقي در هفدهمين سفر استاني دولت يازدهم كه 30 ارديبهشت 94 بود،بي ريا و به دور از جنجال سياسي، با دلي پاك در مراسم استقبال از رييس دولت تدبير و اميد و هيات همراهش حضور يافتند تاخيال باطل عناصر داخلي و خارجي را كه در صدد كم اهميت جلوه دادن اين سفرو القاي تصور دلسردي مردم از دولت بودند، نقش بر آب كنند و همراهي خود با دولت تدبير و اميد را فرياد زنند.

هرچند در اين ميان افراد و جريان هايي دوست نداشتند روحاني در تبريز با اين همه استقبال روبرو شود و براي تحقق اين هدف دست به هر كاري از حربه هاي ورزشي گرفته تا سياسي زدند، اما خوشبختانه همه اين ترفندها با هوشياري مردم موقعيت شناس تبريز نقش بر آب شد تا صحنه هايي زيبا از استقبال مردم از كاروان تدبير و اميد در كادر دوربين ها ثبت شود.

از جمله ترفندهايي كه اين عده با تكيه بر آن در صدد اجراي برنامه هاي از پيش تعيين شده با تصور نادرست كمرنگ كردن استقبال مردم ازرييس دولت يازدهم و هيات همراهش بودند،موج سواري براتفاقات بازي تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز با نفت تهران درهفته پاياني ليگ برتر و حاشيه هاي آن بود.

البته رييس دولت تدبير و اميد با اشراف به حساسيت هاي استان و تاكيد بر رسيدگي قاطع به هر گونه تخلف احتمالي در اين زمينه، ضمن همراهي با احساسات پاك هواداران تراكتورسازي باب هر گونه استفاده ابزاري از اين اتفاق را نيز بست.

خبرپراكني در فضاهاي مجازي و به اشتراك گذاشتن نظراتي كه هيچ گونه پشتوانه و سنديتي نداشت همه با اين هدف انجام مي شد كه مردم در مراسم استقبال از رييس دولت دبير و اميد حضور كمتري داشته باشند، اما پر شدن ورزشگاه تختي به عنوان ميعادگاه ديدار مردم و رييس جمهوري و حضور خيل عظيمي از دوستداران دولت اعتدال پشت درهاي ورزشگاه نشان داد كه مردم هشيار آذربايجان شرقي به انتخاب خود پشت نمي كنند.

اين عده با سوء استفاده از همزماني نسبي بازي تراكتورسازي و نفت با سفر رييس جمهوري به تبريز و اتفاقات و حاشيه هاي آن و با عنوان كردن مطالبي همچون ظلم به مردم آذربايجان و دشمني با مردم اين منطقه از سوي دولت و فدراسيون در فضاهاي مجازي، در صدد خط دهي به مردم برآمدند.

آنان همچنين با طرح مسايل قوم گرايانه و برجسته سازي جهت دار وعده هاي انتخاباتي رييس جمهوري، تلاش كردند به مردم خط دهند تا به دولت روحاني در خصوص عملكرد دولت تدبير و اميد كارت قرمز نشان دهند.

متاسفانه برخي از رسانه هاي داخلي محلي نيز به مثابه ارگان جريان هاي سياسي معطوف به كمرنگ نشان دادن اهميت سفر دولت به آذربايجان شرقي و دستاورد هزار ميليارد توماني آن عمل كردند و با درج اخبار نادرست در قالب مطالبات مردمي از رييس جمهوري، به زعم خود فضا را به سمت بي رغبتي مردم به استقبال از ريس جمهوري سوق دادند.

خوشبختانه تمامي نقشه ها در سي ام ارديبهشت ماه نقش برآب شد و مردم به طور خودجوش در مراسم استقبال از رييس جمهوري حضور پرشوري يافتند و ورزشگاه تختي تبريز مملو از جمعيت شد تا پيام حمايت از دولت به عنوان تاكيد هميشگي رهبر معظم انقلاب را در قلب كلان شهر تبريز فرياد بزنند.

مردم هوشيار تبريز در اين مراسم به طور مدني خواسته هاي خود را به رييس جمهوري مطرح كردند تا نشان دهند كه فرزندان سرزمين حماسه ها در مسير پيشبرد سياست هاي مردمسالارانه دولت يازدهم، از خط اعتدال و منطق خارج نمي شوند.

رييس دولت تدبير و اميد نيز در مراسم سخنراني خود در جمع پرشور مردم حاضر در ورزشگاه تختي تبريز با تاكيد بر اينكه' كسي حق ندارد با احساسات مردم ايران بخصوص مردم آذربايجان بازي كند'، نشان داد كه دولت در تلاش براي تحقق همه جانبه مطالبات مردم در سراسر ايران زمين است.

البته تلاش جريان هاي ناهمراه با دولت به جنجال آفريني بر سر بازي تراكتورسازي- نفت محدود نشد و اين عده در ديدار رييس جمهوري با علما، ايثارگران و برگزيدگان آذربايجان شرقي نيز با غوغاسالاري تلاش كردند اين ديدار مهم را به حاشيه بكشند كه اين اقدام ناشايست نيز با واكنش عمومي حضار و سخنان رييس دولت تدبير و اميد مبني بر ضرورت تحمل همديگر و مخالف ابتر ماند.

در واقع مردم آذربايجان شرقي به ويژه كلان شهر تبريز كه از زمان مشروطه تاكنون در تمامي حركت هاي سياسي پيشرو بوده و عقلانيت و آگاهي سياسي شان را بارها به منصه ظهور رسانده اند، در سفر دو روزه دولت اعتدال به اين خطه عالم پرور ثابت كردند كه به دور از هرگونه تحركات سياسي غيرعقلايي و فقط براي اعلام همدلي و همزباني خود با دولت به استقبال رييس جمهوري منتخب خود آمده اند.

مردم آذربايجان شرقي همچنين با سر دادن شعار حمايت از دولت و رييس آن اعلام كردند كه خواستار تحقق شعارهاي انتخاباتي دولت منتخب در اين خطه زرخير و هموار كردن هر چه بيشتر مسير توسعه و رونق آن با استفاده از توانمندي هاي تاريخي، جغرافيايي و فرهنگي استان هستند.

البته دولت نيز با دست پر به سر ايران آمده بود و رييس دولت تدبير و اميد با اعلام خبر اختصاص بودجه 965 ميليارد توماني براي اجرا و تكميل 32 طرح عمراني بنيادين در آذربايجان شرقي نشان داد كه دولت تدبير و اميد به دور از اقدامات عوامفريبانه به دنبال برداشتن گام هاي توسعه اي مبتني بر عقلانيت و خرد جمعي در راستاي توسعه كشور است.

رييس دولت همچنين در اين سفر اعلام كرد كه 517 ميليون دلار اعتبار به صورت فاينانس براي ساخت خط دوم قطار شهري تبريز اختصاص داده است تا چرخ هاي اجراي اين طرح اساسي حوزه حمل و نقل كلان شهر تبريز شتاب بيشتري بگيرد.

در نهايت مي توان گفت كه حضور پرشور و آگاهانه مردم آذربايجان شرقي در برنامه هاي متنوع هفدهمين سفر استاني دولت تدبير و اميد به سرزمين حماسه ها و حضور فعال دكتر روحاني و اعضاي هيات دولت در مناطق مختلف استان، آب پاكي بود كه بر دستان ناهمراهان دولت و تلاش آنها براي كمرنگ جلوه دادن دفاع مردم از آرمان هاي نظام و شهدا ريخته شد.

* خبرنگار ايرنا در آذربايجان شرقي
۰ نفر