۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۵۲
کد خبر: 81622069
T T
۰ نفر
معاون ميراث فرهنگي خوزستان: كاوش در مناطق تاريخي حميديه و زيدون بهبهان آغاز شد

اهواز- ايرنا- معاون ميراثي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان گفت: كاوشگران داخلي به تازگي كاوش در محوطه هاي تاريخي شهرستان هاي حميديه و بهبهان را براي گمانه زني آغاز كردند.

عاطفه رشنويي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: پارسال اعتباري براي تعيين عرصه و حريم محوطه ها و آثار تاريخي اختصاص داده شد كه هم اكنون كاوش ها در محوطه هاي تعيين شده در حال انجام است.

وي افزود: تپه چغاسفلي در زيدون بهبهان و محوطه تاريخي حميديه جزو اين مناطق هستند كه هم اكنون دكتر مقدم به همراه هياتي در زيدون بهبهان و دكتر مكوندي به همراه هياتي در حميديه مستقر شده اند.

رشنويي با اشاره به اينكه كاوش هاي هيات هاي خارجي معمولا از آبان آغاز مي شود، بيان كرد: تا كنون مجوزي به كاوشگران خارجي داده نشده و تنها كاوشگران داخلي در حال گمانه زني در اين محوطه ها هستند.

وي ادامه داد: كاوش ها در همه نقاط خوزستان از جمله ايذه، باغملك، دزفول و انديمشك نيز بزودي آغاز خواهد شد.

محوطه تاريخي حميديه مربوط به دوران‌هاي تاريخي پيش از اسلام واقع در ابتداي جاده حميديه به اهواز، سال 81 به شماره 7930 در فهرست آثار ملي ثبت شد اما در چند سال گذشته تعرضاتي به آن صورت گرفت كه احداث باسكول، پمپ بنزين و مغازه از اين جمله است.

زيدون از توابع بهبهان در جنوب شرقي خوزستان واقع است.

7148/6037