۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81617551
T T
۰ نفر
امام جمعه جیرفت: ایمان به خدا و استقامت رمز پیروزی بر دشمن است

جیرفت - ایرنا - امام جمعه جیرفت با بیان اینكه مردم با دست خالی و تنها با ایمان به خداوند در سوم خرداد برای آزادسازی خرمشهر استقامت كردند و پیروز شدند گفت: نتیجه می گیریم كه استقامت و ایمان به خدا رمز پیروزی در برابر توطئه دشمن است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا كرمی پور در خطبه های نماز جمعه جیرفت با بیان اینكه استقامت در رسیدن به هدف تاثیرگذار است افزود: ممكن است برخی افراد روزی انقلابی بودند اما دست از انقلاب برداشتند لذا همه باید توجه داشته باشیم استقامت است كه ما را پیروز می كند و این درسی است كه ما از تاریخ گرفته ایم.

وی با اشاره به ولادت های شعبانیه بیان كرد: اسلام دین جامع و كاملی است و مربوط به زمان خاص نیست بلكه برای همه عصرها تعریف شده است.

وی گفت: امام حسین (ع) یك الگوی كامل است كه ما باید در زندگی فردی و اجتماعی خود از این امام بزرگوار الگوپذیری كنیم.

امام جمعه جیرفت بیان كرد: زمانی كه فتنه ای پیش می آید و انسان بخواهد برای خدا تصمیم بگیرد سخت است اما امام حسین (ع) در اوج سختی كار خود را برای خدا انجام داد و اعتماد به خدا باعث شد نهضت عاشورا به نسل های بعدی هم منتقل شود پس باید انسان در برابر حوادث سریع تصمیم بگیرد.

وی گفت: ولادت با سعادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده و سپاه را یك قدرت معنوی برای صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی بوجود آورد.

حجت الاسلام كرمی پور تصریح كرد: هدف از ایجاد سپاه یك عامل معنوی قدرت، شامل ایمان، اقتدار و مجاهدت برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و باید تا آخرین نفس از جایگاه انقلاب اسلامی دفاع كنیم.

وی با اشاره به ولادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) گفت: این روز به عنوان روز جانباز نامگذاری شده زیرا ایشان جانش را فدای امام حسین (ع) كرد و همین در ركاب امام قرار گرفتن باعث شده تا امروز برای ایشان یك بارگاه و گنبد و گلدسته احداث شود.

امام جمعه جیرفت افزود: جانبازان بخشی از جان خود را برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی نثار كردند و از آنها به عنوان شهدای زنده ای یاد می شود و ارزش آنها را خداوند می داند.

وی تاكید كرد: جانبازانی كه امروز روی ویلچر حركت می كنند به ما درس ایمان و استقامت می دهند لذا ما هم باید از توطئه دشمنان غافل نباشیم.

حجت الاسلام كرمی پور گفت: جانباز برای ما الگو است لذا اگر بخواهیم ارزش ها را حفظ كنیم باید همانند این جانبازان سختی ها را تحمل كرد.

وی با اشاره به نقش همسران جانبازان خاطرنشان كرد: همسران جانبازان آزادی و اوقات خود را برای پرستاری از آنها گذاشته اند كه باید به آنها خدا قوت گفت.

وی گفت: بزرگ جانباز انقلاب ما رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند كه سال 60 گروه فرقان ایشان را با گذاشتن بمب جانباز كردند و خداوند وجود ایشان را برای ما زنده نگه دارد.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به نقش امام سجاد (ع) در نهضت عاشورا افزود: این امام بزرگوار با صحیفه سجادیه خود این نهضت را حفظ كرد و ما هم باید برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی از این امام الگو بگیریم.

3018/3028