۱ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81617377
T T
۰ نفر
تایید سومین مورد ابتلا به ویروس كرونا در كره جنوبی/قرنطینه64 نفر

تهران - ایرنا - مقامات بهداشت كره جنوبی سومین مورد ابتلا به ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) را تایید كردند و گفتند در حال حاضر 64 فرد مشكوك قرنطینه شده اند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، در این گزارش آمده است كه اولین مورد ابتلا به ویروس به تازگی از مسافرت خاورمیانه به كره بازگشته بود و دومین و سومین فردی كه بیماری در آنان تایید شده است، با فرد اول در تماس بودند.

64 فرد مشكوك قرنطینه شده، از اعضای خانواده مبتلایان، یا كاركنان پزشكی مرتبط با سه بیمار هستند.

در این گزارش آمده است كه مورد دوم، همسر (زن) 63 ساله بیمار نخست و مورد سوم یك مرد 76 ساله است كه مدتی با بیمار در یك اتاق مشترك بستری بوده است.

بیمار اول پس از مسافرت به بحرین، عربستان و امارات به این ویروس مبتلا شده است.

مقامات كره جنوبی اعلام كردند كه این بیماری هیچ یك از شهروندان را تهدید نمی كند‎؛ چراكه تمام افراد مشكوك در قرنطینه به سر می برند.

ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) كه از خانواده ویروس كرونا است، برای اولین بار در سال 2012 میلادی شناسایی شد.

ویروس های كرونا یك خانواده بزرگ از ویروس ها هستند كه سبب بروز طیف وسیعی از بیماری ها، از سرماخوردگی گرفته تا سارس، می شوند. ویروس های این خانواده عامل بسیاری از بیماری های حیوانی نیز هستند. به نظر می رسد كه بروز این بیماری از یك الگوی فصلی پیروی می كند و شیوع آن بین ماه های مارس تا آوریل بیشتر است.

***علایم و نشانه های بیماری

علایم معمول بیماری در مراحل اولیه شامل تنگی نفس و مشكلات تنفسی جدی است. تب، سرفه و مشكلات گوارشی مانند اسهال نیز در این بیماران دیده می شود.

همزمان با پیشرفت بیماری، نارسایی كلیه نیز دیده می شود و عفونت در بیمارانی كه نقص سیستم ایمنی دارند، منجر به فوت می شود.



***توصیه های بهداشتی

مهمترین راه مبارزه با تمامی عوامل بیماری زا، رعایت نكات بهداشتی، به خصوص در اماكن عمومی است. بیمارستان ها و دیگر مراكز بهداشتی مهمترین ركن این مبارزه محسوب می شوند چرا كه انواع ویروس ها، بیماران و افراد سالم در كنار یكدیگر زیر یك سقف جمع می شوند و هریك با خانواده خود ارتباط نزدیك دارند؛ بنابراین رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه كردن افراد مشكوك به ویروس، مهمترین قدم در راه پیشگیری است.

برخی از راهكارهای مناسب برای جلوگیری از گسترش سندرم تنفسی خاورمیانه عبارتند از :

• اتخاذ اقدامات احتیاطی مناسب در مزارع، انبارها، طویله ها و مناطقی كه در آن شتر وجود دارد.

• آگاه كردن افراد جامعه؛ بخصوص مسافران

• اجتناب از نوشیدن شیر خام

• پختن، پوست كندن و شستن محصولاتی كه با ترشحات حیوانات در تماس هستند

• شستن دست پس از ارتباط با حیوانات

• اجتناب از تماس با حیوانات بیمار

سازمان بهداشت جهانی توصیه كرده است كه برای جلوگیری از گسترش بیماری، مهمترین عامل آگاهی مسافرانی است كه به كشورهای مشكوك به وجود ویروس مسافرت می كنند یا از آن باز گشته اند.

علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر