۱ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۳۱
کد خبر: 81617329
T T
۰ نفر
طرح اندونزی و ایران برای تبدیل باتام به قطب فرآورده های قیر منطقه

كوالالامپور – ایرنا – اندونزی اعلام كرد سرمایه گذاران نفت و گاز ایران در نظر دارند كارخانه فرآوری قیر در كابیل و جزیره باتام این كشور راه اندازی كرده و آن را به قطب عرضه این فرآورده در آسیا تبدیل كنند.

به گزارش ایرنا، اندی یانتونو، مدیر توسعه شركت باتام پارنومو اندونزی روز جمعه گفت كه سرمایه گذاران ایران برای احداث این مجتمع صنعتی نیازمند زمین هایی به مساحت حدود 40 هكتار و 80 هكتار هستند.

وی گفت در صورتی كه این كارخانه احداث شود باتام به یك مركز برای تهیه قیر و فرآورده های آن در كشورهای منطقه تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینكه برنامه ریزی برای بازدید از زمین ها به منظور احداث كارخانه كابیل انجام شده است، گفت كه این شركت در بخش نفت و گاز فعالیت می كند و قیر را در دستور كار قرار داده است.

مدیر این شركت اندونزیایی گفت در باتام نیز آسفالت تهیه شده و مركز تهیه این فرآورده می شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، اندی گفت كه تاكنون این محصولات از سنگاپور و چین خریداری می شد در حالی كه این كشورها نیز محصولات خود را از ایران تهیه می كنند.

وی گفت در صورتی كه این كارخانه در باتام جزیره رائو اندونزی ساخته شود، این منطقه به قطب توزیع این فرآورده برای دیگر كشورها تبدیل می شود.

مدیر این شركت اندونزیایی، گفت كه طرف ایرانی برای حمایت از این طرح و ساخت آسفالت گرم و ایجاد مخزن در آچه اندونزی برنامه هایی دارد.

باتام اندونزی یك منطقه آزاد تجاری برای سرمایه گذاران در اندونزی است.

آساق**1611