۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴
کد خبر: 81614166
T T
۰ نفر
شنا در نقاط كور و ممنوع مهم ترين دغدغه تابستاني مسوولان مازندران

ساري - ايرنا - مسوولان كميته هاي مختلف ستادساماندهي سواحل مازندران در نشستي كه روز سه شنبه با حضور قايم مقام وزير كشور و فرمانداران شهرهاي ساحلي مازندران در ساري ، بر لزوم اطلاع رساني به گردشگران در باره خودداري از شنا در نقاط ممنوع تاكيد كردند.

مديركل ورزش و جوانان مازندران در اين نشست گفت : حدود 80 درصد از سواحل مازندران به عنوان نقاط حادثه خيز براي شنا مطرح است و بايد نسبت به خطر مرگ هنگام شنا در اين مناطق به مسافران و گردشگران اطلاع ساني كرد.

حبيب حسين زادگان افزود : وجود نقاط كور و حادثه خيز همچنان يكي از دغدغه هاي اصلي در تعطيلات تابستاني است .

وي از به كارگيري 664 ناجي غريق در سواحل مازندران با هدف امداد رساني به شناگران خبر داد و گفت : استفاده از تجهيزات نجات غريق بويژه قايق هاي موتوري و جت اسكي به عنوان پشتيباني كننده ناجيان غريق ضروري است.

حسين زادگان با بيان اين كه وزارت كشور بايد نسبت به تامين اعتبار ناجيان غريق اقدام اساسي كند ، افزود : طرح سالم سازي سواحل مازندران از اول خرداد با استقرار گروه هاي مختلف امداد و نجات بويژه ناجيان غريق آغاز مي شود.

مديركل فني استانداري مازندران نيز در اين نشست از اختصاص 40 ميليارد ريال براي ساماندهي طرح سالم سازي درياي خزر در سال جاري خبر داد.

مهدي رازجويان گفت : شهرداري هاي 16 شهر ساحلي مازندران بايد با اين ميزان اعتبار و تامين پنج ميليارد ريال ديگر از منابع داخلي خود طرح هاي سالمسازي را اجرا كنند.

وي با بيان اين كه شهرداري ها با دريافت اين اعتبار موظف شدند زيرساخت هاي اجراي طرح هاي سالم سازي را فراهم كنند ، افزود : استفاده از تجهيزات و امكانات امداد و نجات نيز از ديگر وظايف شهرداري ها در اجراي اين طرح است.

فرمانداران شهرهاي ساحلي مازندران نيز در اين جلسه بر ضرورت پوشش دان نقاط كور و ممنوعه شنا توسط ناجيان غريق تاكيد كردند.

آنها از وزارت كشور خواستار تامين اعتبار لازم براي به كارگيري ناجيان غريق در نقاط كور و ممنوعه و همچنين انجام اقدامات لازم جهت جلوگيري از ورود مسافران براي شنا در اين نقاط شدند.

فرماندار چالوس در اين باره گفت : آمارها گوياي اين است كه 80 درصد از غرق شدگان در سواحل مازندراني درياي خزر افرادي هستند كه از محدوده ساحلي ويلاهاي شخصي وارد آب مي شوند.

محمدناصر زندي افزود : همچنين برخي از غرق شدگان نيز در ساعات غير اجراي طرح سالم سازي وارد دريا مي شوند.

فرماندار محمودآباد نيز در اين جلسه بر لزوم اطلاع رساني بيشتر در باره اهميت توجه گردشگران به شنا در دريا در ساعات اجراي طرح سالم سازي تاكيد كرد.

سيف الله فرزانه گفت : تمامي شبكه هاي ملي و شبكه هاي استاني سيماي جمهوري اسلامي بايد برنامه هاي چگونگي استفاده از سواحل درياي خزر را براي شهروندان اطلاع رساني كنند.

محمدعلي قمي فرماندار نوشهر نيز در اين جلسه به بلاتكليفي در نحوه برخورد با شنا مختلط و استفاده زنان از جت اسكي اشاره كرد و گفت : نهادهاي مسوول بايد در اين زمينه وظايف و ماموريت ها را بدرستي تبيين كنند.

مازندران 338 كيلومتر سواحل درياي خزر را در اختيار دارد.

بر اساس اعلام مسوولان قرار است امسال يكصد طرح سالمسازي در سواحل استان اجرا شود.

اجراي طرح هاي سالمسازي از اول خرداد ماه در سال گذشته و تعطيل نكردن آن در ماه مبارك رمضان و ادامه آن تا نيمه شهريور و به كارگيري تعداد بيشتري ناجي غريق سبب كاهش 52 درصدي تلفات غرق شدگي در سواحل مازندران شده بود.

آمار قربانيان دريا در مازندران پارسال 182 نفر اعلام شد.ك/4

6790/1654/ 6075
۰ نفر