۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81610223
T T
۰ نفر
گروهي از طلاب به دست مراجع تقليد ملبس به لباس روحانيت شدند

قم - ايرنا - همزمان با سالروز مبعث حضرت محمد (ص) روز شنبه گروهي از طلاب حوزه علميه قم به دست مراجع عظام تقليد ملبس به لباس روحانيت شدند.

به گزارش ايرنا ، بيش از 40 نفر از طلاب كه بيشتر آنها از مدرسه علميه سفيران هدايت قم بودند در مدرسه اميرالمومنين (ع) به دست آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد به لباس روحانيت ملبس شدند.

در اين مراسم آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه كشور، حجت الاسلام و المسلمين محمد صادق صالحي منش استاندار قم، احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از فضلا و طلاب حوزه علميه حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد مرتضي صالحي خوانساري از استادان حوزه علميه دراين مراسم به تشريح زندگاني و مبعث پيغمبر عظيم الشان اسلام (ص) پرداخت و گفت: حضرت محمد مصطفي (ص) با بعثت خود انسانها را به برادري، برابري و دوستي دعوت كرد و جامعه را از بت پرستي، تفرقه و زشتيها دور ساخت.

همچنين در پايان اين مراسم آيت الله مكارم شيرازي در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ان شاءالله در آينده نزديكي عده زيادي مبلغان آگاهي خواهيم داشت كه به زبان روز بتوانند افراد جامعه به ويژه جوانان را هدايت و تبليغ كنند و ان شاءالله همه مبلغان در اين راه موفق باشند.



** مبلس شدن به لباس روحانيت به دست آيت الله جوادي آملي

گروهي از طلاب حوزه علميه نيز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در بنياد بين المللي علوم و حياني اِسرا توسط آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد ملبس به لباس روحانيت شدند.

آيت الله جوادي آملي در سخنراني خود به مناسبت مبعث پيامبر گرامي اسلام (ص) گفت: ان شاءالله افرادي كه در اين عيد پر بركت به لباس مقدس روحانيت ملبس شده اند از مبلغان راستين قرآن و عترت باشند و در راه نشر معارف اسلامي گام بردارند.

وي با اشاره به زندگي و سيره پيامبر بزرگوار اسلام (ص) مهرباني و رافت را از ويژگيهاي ايشان برشمرد و خاطر نشان كرد: بايد سيره پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) را بشناسيم، به آن عمل كنيم و آن را به ديگران نيز بشناسانيم.

اين مرجع تقليد، با بيان اينكه بايد از فيض نبوت بهره ببريم، تصريح كرد: اسلام برجسته ترين دين است و هيچ ديني همتاي او نيست.

وي در بخش ديگر سخنان خود به حوادث اخير در منطقه اشاره كرد و گفت: دشمنان اسلام تلاش مي كنند كشورهاي اسلامي را مقابل يكديگر قرار دهند و الان هم آل سعود را وادار كرده اند كه به كشور اسلامي و مظلوم يمن حمله كند.

همچنين بر اساس اين گزارش ، تعدادي از طلاب نيز در دفاتر حضرات آيات لطف الله صافي گلپايگاني و حسين نوري همداني از مراجع تقليد به لباس روحانيت ملبس شدند.

بيست و هفتم رجب سالروز بعثت حضرت محمد مصطفي (ص) است؛ پيامبر گرامي اسلام (ص) در هنگام بعثت، 40 سال داشتند. ك/4

7406/ 6133/ 6075
۰ نفر