۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81600239
T T
۰ نفر
عربستان با مانع شدن از ورود كمك هاي مردمي به يمن، فاجعه انساني ديگري را رقم زده است

تهران – ايرنا – امام جمعه دماوند گفت: مانع شدن عربستان سعودي از ورود كمك‌هاي مردمي به يمن با وجود پايان يافتن سوخت، دارو و غذا در اين كشور، فاجعه انساني ديگري را رقم زده است.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام محمد علاءالديني در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته دماوند، ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن شهادت حضرت امام موسي كاظم (ع) نمازگزاران را به مرور سيره و سياست‌هاي اجتماعي، سياسي و اخلاقي آن امام همام در زندگي خويش تشويق كرد.

وي در خصوص ظلم وهابيون در حق مسلمان خاطرنشان كرد: مردم بحرين به جرم شيعه بودن در زندان‌ها شكنجه مي‌شوند كه مي توان به عمق كينه توزي وهابيون نسبت به شيعه پي برد.

علاءالديني با بيان اينكه كينه دشمنان نسبت به اسلام، كينه‌اي ريشه‌دار است، افزود: كينه‌هاي دشمن از دوران پيامبر (ص) آغاز و تاكنون نيز ادامه دارد و تا زماني كه وهابيت و رژيم آل‌سعود در صحنه جرم و ستم حضور دارند، اين كينه توزي ادامه خواهد داشت.

امام جمعه دماوند با بيان اينكه آنان حتي براي رسيدن به جايگاه مديريت خاورميانه جديد خود را براي پيشبرد اهداف آمريكا قرباني مي‌كنند، گفت: امروز شاهد هستيم كه چگونه وهابيون در عراق و سوريه اقدام به تخريب قبور اهل‌بيت (ع) و پيامبران مي كنند كه اين نشان مي دهد بايد با بازنگري تاريخچه وهابيت، اين رژيم ملعون را بيشتر شناخت.

وي با اشاره به اقدام اخير وهابيون در شهادت رساندن يك‌هزار و 500 نفر بر روي پلي در نزديكي حرم امام موسي كاظم (ع)، تصريح كرد: آل‌سعود با حملات خود به يمن نشان داد كه در راستاي سياست‌هاي آمريكا پيش مي رود ولي عربستان تاكنون در هيچگونه از اهداف خود موفق نبوده و خواهد شد.

علاءالديني با اشاره به راهپيمايي عظيم سراسر مردم ايران در حمايت از ملت مظلوم يمن گفت: اين راهپيمايي باشكوه امروز در 770 نقطه كشور برگزار مي‌شود و همه يك‌ صدا نداي مرگ بر آل سعود سر داده و براي سقوط رژيم سعودي دعا مي كنند.

تهرام/7246//1348