۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81600226
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: تيم مذاكره كننده بيانات رهبري را فصل الخطاب قرار دهند

تبريز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: تيم مذاكره كننده هسته اي در ادامه مذاكرات با 5+1، بيانات رهبري را فصل الخطاب قرار داده و عزتمندانه از منافع ايران دفاع كنند.

آيت الله محسن مجتهد شبستري، در خطبه هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با معلمان نمونه افزود: معظم له با تاكيد بر اجراي كامل سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش، بر رعايت خطوط قرمز در مذاكرات هسته اي و زير سايه تهديد نبودن اين مذاكرات تاكيد كردند.

وي اظهار كرد: اخيرا دو مسوول نظامي آمريكا، جمهوري اسلامي را به حمله نظامي تهديد كرده كه رهبر معظم انقلاب در اين راستا فرمودند: ' مذاكره زير سايه تهديد هرگز براي ملت ايران قابل پذيرش نخواهد بود '.

امام جمعه تبريز در بخش ديگر سخنان خود با محكوم كردن جنايات آل سعود عليه مردم يمن، از مجامع بين المللي و سازمان كنفرانس اسلامي خواست؛ بيش از اين، انسانيت و وجدان را زيرپا نگذاشته و حمايت از آل سعود را كنار گذاشته و از مردم مظلوم يمن دفاع كنند.

آيت الله مجتهدشبستري، با بيان اينكه سياست كلان آل سعود به دست دو جوان ناپخته افتاده است، ادامه داد: رژيم سعودي قصد تجزيه يمن را دارد تا لااقل يك استان اين كشور را تحت تسلط خود درآورد كه تا كنون ناموفق بوده و در حال سقوط است.

وي، با بيان اينكه سعودي ها تمام زيرساخت هاي يمن را ويران كرده و تا كنون سه هزار و 125 حمله هوايي به اين كشور انجام داده اند، خاطرنشان كرد: مردم مومن ايران با راهپيمايي خود ضمن ابراز انزجار از جنايات آل سعود، كمك هاي مالي خود را نيز به مردم يمن اعطا مي كنند.

امام جمعه تبريز با اشاره به لغو قانون كاپيتولاسيون در 23 ارديبهشت سال 58 توسط امام راحل، گفت: لغو اين قانون كه در اصل اعطاي مصونيت قضايي به اتباع امريكايي در ايران و فروش استقلال و عزت كشور بود، از خدمات ارزشمند امام راحل است.

6132/8023