۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱
کد خبر: 81598866
T T
۰ نفر
كشتی نجات با محموله امدادی هلال احمر ایران عازم یمن می شود

تهران - ایرنا - دبیركل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از اعزام یك كشتی با محموله امدادی هلال احمر ایران به یمن از طریق آبهای خلیج فارس در روز شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی اصفر احمدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه همایش بین المللی كاهش خطرپذیری بلایا و مدیریت بحران در مناطق شهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هلال احمر ایران پس از آغاز حمله هوایی عربستان سعودی اقدام به ارسال محموله امدادی برای مردم یمن كرده بود، اما به دلیل جلوگیری كشور عربستان موفق به این كار نشد.

احمدی در این باره افزود: هم اكنون این كشتی با محموله ای به وزن دو هزار و 500 تن ملزومات امدادی در بندرعباس درحال بارگیری است.

وی با بیان اینكه صلیب سرخ جهانی در جریان ارسال كمك های امدادی هلال احمر ایران قرار دارد، افزود: ما با ارسال نمابری مسوولان هلال احمر عربستان را نیز در جریان ارسال این كمك ها قرار دادیم.

وی ادامه داد: این كشتی تحت نام كشتی نجات شنبه هفته آینده از طریق آب های خلیج فارس و عمان به كشور یمن اعزام خواهد شد.

احمدی اظهار داشت: زمان رسیدن این محموله حدود 10 روز در شرایط عادی طول خواهد كشید.

دبیركل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران پیش از این قرار بود به منظور تسریع در اعزام و ارسال این محموله از طریق هوایی عمل كند كه عربستان مانع از فرود هواپیمای ایران در فرودگاه یمن شد.

احمدی افزود: تعدادی ازامدادگران هلال احمر ایران نیز همراه این محموله امدادی به منظور امدادرسانی به مردم یمن اعزام خواهند شد.

اجتمام(3)**3377**7268
۰ نفر