۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۳
کد خبر: 81593961
T T
۰ نفر
معاون وزیر صنعت: ورود نخبگان برای ایجاد صنایع بزرگ ضروری است

بجنورد - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد صنایع بزرگ نیازمند ورود فرهیختگان، نحبگان و دانشجویان ممتاز به این عرصه است.

سیدرضا نوروززاده روز یكشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین د رجمع خبرنگارن اظهار كرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع به دنبال سرمایه گذاری در آن بخش از صنعت است كه بخش خصوصی به سادگی حاضر به سرمایه گذاری در آن نیست.

وی ادامه داد: این كار به معنای ایجاد بستر مناسب برای ایجاد صنایع بزرگ است.

رییس سازمان گسترش صنایع ایران درباره اقدامات انجام گرفته برای خروج مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین از ركود گفت: هم اكنون این مشكلات به بحث خصوصی سازی مربوط می شود.

نوروزاده افزود: در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدماتی در باره قانون خصوصی سازی و خروج این واحدها از ركود انجام داده تا مشكلات برطرف شد.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بدون توضیح بیشتر در این زمینه ابراز امیدواری كرد: با رفع این مشكلات شاهد تبدیل این مجتمع به یكی از بزرگترین تولیدكنندگان فولاد آلیاژی كشور باشیم.

نوروززاده كه چندین دوره نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بود امروز به همراه شماری از مسوولان استانی و شهرستانی از مجتمع فولاد و شركت لوله گستر و طرح تكمیلی مجتمع فولاد(فاز 4) محل زادگاه خود بازدید كرد.

شهرستان اسفراین دارای دو مجتمع فولاد و لوله گستر كه تولیدكننده فولاد آلیاژی و لوله های بدون درز قابل استفاده در صنایع نظامی و نفت است به عنوان قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.



مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین در 45 كیلومتری شهر بجنورد مركز استان خراسان شمالی واقع است كه در سال 83 مرحله اول این مجتمع با ظرفیت 21 هزار تن و اشتغال 675 نفر وارد مدار تولید شد.ك 2

ص/6042
۰ نفر