۲۱ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8159390
T T
۰ نفر

یک سرباز انگلیسی در افغانستان کشته شد

۲۱ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8159390
یک سرباز انگلیسی در افغانستان کشته شد ....................................................
لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/05/86 خارجی.نظامی.انگلیس.تلفات.افغانستان.
وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه تایید کرد، یک سرباز ارتش این کشور روز گذشته (شنبه ) در ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان کشته شده و پنج نفر دیگر نیز مجروح شده اند.
بر اساس اطلاعیه این وزارتخانه، یک پایگاه نیروهای انگلیسی در شمال شرق منطقه "سنگین" در ساعت 13 و 20 دقیقه روز شنبه هدف آتش سلاحهای سبک، راکت و آتش غیر مستقیم قرار گرفت.
آخرین بار در جمعه هفته گذشته، یک خودروی گشت زنی نیروهای انگلیسی در همین منطقه هدف حمله شبه نظامیان طالبان قرار گرفت که در نتیجه یک سرباز کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.
پیش از آن نیز در نخستین هفته مرداد ماه جاری، چهار نظامی انگلیس در طی چهار روز پیاپی در ولایت هلمند، محل استقرار نظامیان انگلیسی کشته شدند.
با احتساب تلفات اخیر، شمار کشته شدگان ارتش انگلیس در افغانستان در پنج سال اخیر به 70 نفر و در سال جاری مسیحی نیز به 26 نفر افزایش یافت.
این آمار در یک سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته به گونه ای که فقط در 14 ماه گذشته تعداد آن به 62 نفر رسیده است.
انگلیس پس از حمله نظامی به افغانستان بیش از شش هزار نظامی در خاک این کشور مستقر کرده که بیشتر آنان در مناطق جنوبی هستند و قصد افزایش آنان تا هفت هزار و 700 نفر را تا پایان سال جاری دارد.
ماموریت نظامیان انگلیسی که جایگزین نیروهای آمریکایی در ولایت هلمند شده اند، ابتدا کمک به بازسازی، آموزش نیروهای بومی و مبارزه با کشت خشخاش اعلام شده بود.
اما از سال گذشته و با افزایش اعزام این نیروها، ارتش انگلیس بتدریج درگیر مبارزه مسلحانه با نیروهای طالبان در مناطق تخلیه شده توسط ارتش آمریکا شده است.
اروپام 345 شماره 047 ساعت 12:23 تمام
۰ نفر