۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81593522
T T
۰ نفر
حفظ جايگاه و قداست شغل معلمي، وظيفه مردم و مسوولان است

اروميه - ايرنا - نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: جايگاه و قداست شغل معلمي بايد در جامعه حفظ شود و احترام و تكريم معلمان نبايد مغفول بماند.

نادر قاضي پور روز يكشنبه در مراسم تجليل از معلمان منطقه اي و استاني ناحيه يك شهرستان اروميه افزود: معلمان در گذشته داراي نقش هاي مهم و جايگاه تاثير گذاري در جامعه و در ميان خانواده هاي محصلان بودند و به عنوان مشاوراني براي اوليا نيز محسوب مي شدند ولي اين جايگاه امروز كمرنگ شده است.

وي اظهار كرد: برقراري عدالت در جامعه اسلامي ضروري است و همه بايد به دنبال عدالت باشيم و اين اصل بايد در مورد معلمان و مطالبات آنان نيز لحاظ شود.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: ايستادگي ملت ايران در دوران هشت سال جنگ تحميلي را مديون تربيت انسانهاي فرهيخته توسط معلمان هستيم.

قاضي پور اضافه كرد: آذربايجان غربي در سه شاخصه در آمد سرانه، بهداشت و آموزش در رده هاي پايين كشوري واقع شده و در خط قرمز است و معلمان بايد ياريگر مسوولان باشند تا بتوانيم در اين شاخصه ها پيشرفت كنيم.

وي از مدير كل آموزش و پرورش استان خواست تا در رسيدگي به امر تحصيل دانش آموزان دختر روستايي تلاش مضاعفي داشته باشد تا هيچ دانش آموزي از تحصيل محروم نماند.

قاضي پور با اشاره به تنوع مدارس نيز گفت: هم اكنون در استان 13 نوع مدرسه از جمله تيزهوشان، استثنايي، هيات امنايي وجود دارد كه موجب به وجود آمدن اختلاف طبقاتي شده است.

**اخلاق، ادب و حرمت در آموزش و پرورش مغفول مانده است

مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در اين مراسم گفت: در حال حاضر اخلاق، ادب و حرمت در آموزش و پرورش مغفول مانده است.

فريدون سيد مصطفوي با اشاره به لزوم توجه مديران و معلمان براي جلوگيري از سياست زدگي فضاي آموزشي استان اظهار كرد: توانمندي ملاكي است كه بايد بر اساس آن مجموعه را پيش برد و هر معلمي نيز اگر گرايش سياسي داشته باشد بايد آن را در پشت در اداره بگذارد.

سيد مصطفوي با اشاره به طرح رتبه بندي معلمان نيز گفت: رتبه بندي معلمان به دنبال دو هدف اساسي است كه از جمله آنها مي توان به ارتقاي سطح علمي و افزايش مهارتهاي فرهنگيان و همچنين افزايش سطح درآمد و معيشت همكاران فرهنگي اشاره كرد.

مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: مطالبات فرهنگيان استان نيز تا آخر هفته به حسابهاي آنان واريز مي شود.

سيد مصطفوي اظهار كرد: اعتراضاتي كه فرهنگيان استان داشتند مربوط به مطالبات جاري آنان و تبعيض در پرداختي حقوقشان در مقايسه با ساير دستگاه هاي دولتي است.

وي اضافه كرد: در اين زمينه هم بايد تلاش شود تا زحمات بخش فرهنگيان استان مغفول واقع نشود.

در مراسم تجليل از معلمان نمونه منطقه اي و استاني ناحيه يك اروميه از 53 معلم نمونه منطقه اي و سه معلم نمونه استاني و تني چند از مديران اسبق ناحيه يك اروميه تجليل شد.

از 12 ارديبهشت به مدت يك هفته به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاري شده است.

12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري است.

شهرستان اروميه داراي 160 هزار نفر دانش آموز است.

7125/2093