۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81593015
T T
۰ نفر
اهدای عضو دوبیمارمرگ مغزی جان چهار نفر را از مرگ حتمی نجات داد

شهرری- ایرنا - رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: اهدای عضو دو بیمار 51 و 54 ساله جان چهار نفر را از مرگ حتمی نجات داد.

دكتر رضا حسن یزدی روز یكشنبه در حاشیه اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به رضایت دو خانواده ایثارگر با اهدای اعضای بدن زن 51 ساله و مرد 54 ساله جان چهار بیمار را از مرگ حتمی نجات دادند.

وی با اشاره به اینكه این شهروند اهل ری بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده اند، افزود: دو كبد و دو كلیه از این زن و مرد مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهداشد.

دكترحسن یزدی با بیان این كه از ابتدای اردیبهشت ماه جاری این هفتمین مورد از اهدای عضو در بیمارستان هفتم تیر است، تصریح كرد: اهدای عضو نماد فداكاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و افزایش آمار اهدای عضو توسط مردم فداكار ایران نسبت به سال های گذشته نشان از این ویژگی مردم نوع دوست كشور دارد.

وی با بیان اینكه سالانه شاهد وقوع پنج هزار تا هشت هزار مرگ مغزی در كشور هستیم، ادامه داد: از این تعداد بیمار مرگ مغزی تنها دو هزار و 500 تا چهار هزار نفر قابلیت اهدای عضو به سایر بیماران را دارند.

یزدی با اشاره به مراحل اهدای عضو خاطرنشان كرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان معتمد وزارت بهداشت و تایید پزشك قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه كتبی خانواده بیمار، مقدمات كار اهدای عضو آغاز می شود.

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشكی ایران با قدردانی از تلاش كادر بیمارستان شهدای هفتم تیرشهرری، تاكید كرد: با توجه به تجربه و توانمندی بالای نیروهای این بیمارستان تاكنون درعمل های جراحی رد پیوند نداشتیم.

وی از خانواده هایی كه عزیزانشان دچار مرگ مغزی می شوند خواست تا حداكثر 72 ساعت تصمیم خود را برای پیوند اعضا بگیرند زیرا اگر زمان از حد معمول بگذرد دیگر نمی تواند جوابگوی پیوند باشد.

1914/1724
۰ نفر