۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81592526
T T
۰ نفر
رییس شورای اوقاف اسلامی قدس:عرب ها با شعاردادن نمی توانند به مسجدالاقصی كمك كنند

قدس – ایرنا – شیخ عبدالعظیم سلهب رییس شورای اوقاف اسلامی قدس تاكید كرد كه عرب ها با شعار دادن نمی توانند به مسجد الاقصی كه در معرض تهدید مستمر و بی سابقه صهیونیست ها برای یهودی سازی آن قرار دارد، كمكی كنند.

شیخ سلهب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از كشورهای عربی خواست تا مواضع رسمی خود را در قبال جنایات و تجاوزهای صهیونیست ها و خطرهایی كه مسجد مبارك الاقصی را تهدید می كند، با صراحت و روشنی اعلام كنند.

وی همچنین از ملت های عربی خواست در اقدامی جدی و فوری برای نجات مسجد الاقصی از خطر تهدیدهای روز افزون و بی سابقه صهیونیست ها تلاش كنند.

رییس شورای اوقاف اسلامی قدس تاكید كرد: متاسفانه به جز بیانیه های شرمسارانه كشورهای عربی در محكومیت جنایات صهیونیست، شاهد تحرك واقدام آنها كه متناسب با این جنایات و تهدیدهای خطرناك باشد، نیستیم و آنها قدس و مردم آن را تنها گذاشته اند.

شیخ سلهب خاطرنشان كرد: برای مقابله با این تهدیدها و جنایات صهیونیست ها تلاش ها و تحركات باید جدی تر و گسترده تر باشد، ما به تلاش همه جهان عرب و اسلام نیاز داریم زیرا قدس محل معراج پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهری مقدس برای همه ما مسلمانان و اعراب است.

وی اظهارداشت: هر روز شاهد یورش ها و تجاوز گروه های یهودی تندرو به مسجد الاقصی در چارچوب سیاست و توطئه های رژیم صهیونیستی برای تغییر واقعیت های قدس شریف به منظور برپایی هیكل موهوم به جای مسجد الاقصی است.

رییس شورای اوقاف اسلامی قدس تاكید كرد: همه عرصه و اعیان مسجد مبارك الاقصی مانند صحن ها و دیوارهای خارجی و فضای باز آن متعلق به مسلمانان است و یهودی ها هیچ حقی ندارند.

شیخ سلهب هشدار داد: مرحله پیش روی بسیار خطرناك است اگر شاهد تغییر رویكرد و مواضع رسمی عربی و اسلامی متناسب با تجاوزها و تهدیدهای فزاینده صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی نباشیم.

وی خاطرنشان كرد: سرگرم بودن كشورهای عربی و اسلامی به مسائل جانبی و حاشیه ای اشغالگران و شهرك نشینانان صهیونیست را تشویق كرده تا برای یهودی سازی فلسطین ومسجد الاقصی كه از كمك لابی صهیونیستی در سراسر جهان برخوردار شده است، اقدام كنند.

رییس شورای اوقاف اسلامی قدس درعین حال نقش مهم زایران ونمازگزاران درمسجدالاقصی برای به شكست كشاندن اقدامات متجاوزانه صهیونیست ها علیه قبله اول مسلمانان را ستود.

شیخ سلهب خاطرنشان كرد: ادامه این نقش مهم و موثر به حمایت واقعی امت های عربی و اسلامی بستگی دارد و كمترین خواسته ما برای دفاع از مسجد الاقصی و زایران و نمازگزاران آن اتخاذ مواضعی مستحكم و مقاومت و پایداری است تا شرایط برای حمایت از این مسجد مبارك و رفع تهدیدهای صهیونیست ها فراهم شود.

خاورم *(3) 387* 1324

سرخط اخبار جهان