۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۲
کد خبر: 81591931
T T
۰ نفر

آمار كشته شدگان یمن به بیش از یك هزار و 250 نفر رسید

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۲
کد خبر: 81591931
آمار كشته شدگان یمن به بیش از یك هزار و 250 نفر رسید

تهران - ایرنا - سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار كشته شدگان تهاجم شش هفته ای عربستان و حامیانش به یمن را بیش از یك هزار 250 و زخمی ها را پنج هزار و 44 تن اعلام كرد.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه گزارش داد: در این مدت بیش از هفت میلیون و 500 هزار خانواده خسارت وارد شده است.

این سازمان اوضاع انسانی را در یمن به خصوص تعز بسیار بحرانی توصیف كرده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام كرده این آمار را از گزارش های پزشكی در یمن دریافت كرده است.

این درحالی است كه برخی از شهروندان یمنی حتی كارشان به بیمارستان هم نكشیده و انتظار می رود تعداد واقعی كشته و زخمی ها بیش از این تعداد باشد.

بمباران های هوایی ائتلاف كشورهای عربی به رهبری ریاض علیه یمن بعد از آن شروع شد كه نیروهای انصارالله به سمت شهر عدن در جنوب یمن پیشروی كردند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام كرد در پی بمباران بیمارستان الثوره در شهر تعز در 26 آوریل گذشته 19 تن كشته و 91 تن مجروح شدند.

سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل روز جمعه هشدار داد دسترسی به مسیرهایی كه صنعا را به استان های عدن ، تعز ، الضالع و لحج مرتبط می كند، بتدریج سخت تر می شود.

این سازمان به كمبود شدید دارو و كادر پزشكی در مناطق درگیری اشاره كرد و گفت كه در بیشتر نقاط این كشور كمبود شدید آب آشامیدنی بهداشتی وجود دارد.

علاوه بر مشكلات بهداشتی، یمن از قطع برق و كمبود سوخت رنج می برد و این مساله بر تلاش برای رساندن كمك های پزشكی ضروری به بیمارستان ها و آمبولانس ها تاثیر گذاشته است.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع بیماری های ریوی ، اسهال شدید و بیماری مالاریا هشدار داده است.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین كشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كردند، جلوگیری كند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این كشور بدون آن كه به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس كرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و در دو روز گذشته 40 بار باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده تا از كمك رسانی به مردم این كشور جلوگیری كند.

خاورم**1408**1577
۰ نفر