۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81591929
T T
۰ نفر
استقلال سیاسی كشور در گرو رونق تولیدات داخلی و استقلال اقتصادی است

كرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: همانگونه كه مقام معظم رهبری هم بارها تاكید فرموده اند راه حفظ استقلال سیاسی كشور، رونق تولیدات داخلی و حفظ استقلال اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته كرمانشاه به 11 اردیبشهت روز جهانی كاروكارگر اشاره و اظهار كرد: آن ها نقش بسیار مهمی در شكوفایی اقتصادی و رفع نیاز كشور از واردات دارند.

وی افزود: در دیداری كه به تازگی جمع زیادی از كارگران و كارفرمایان كشور با مقام معظم رهبری داشتند ایشان تقویت پایه اقتصاد را امری لازم و گامی بلند در راستای موفقیت برشمردند و از آن ها خواستند تا می توانند برای تقویت اقتصاد جامعه تلاش كنند.

آیت الله علما با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینكه رشد اقتصادی كشور در گرو مذاكرات ژنو و لوزان نیست یادآور شد: توجه به تولیدات داخلی، استفاده درست از آن ها و البته تولید محصولات باكیفیت می تواند زمینه را برای رشد اقتصادی كشور فراهم كند.

خطیب جمعه كرمانشاه با اشاره به قابلیت های فروانی كه در كشور وجود دارد گفت: ایران روی گنج خوابیده است و اگر كارها به درستی مدیریت و هر كس وظیفه اش را به خوبی انجام دهد بدون شك شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصادی در كشورمان خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به مشكل بالای بیكاری در استان اظهار كرد: اگر به قابلیت های كرمانشاه در بخش های مختلف و بخصوص كشاورزی خوب رسیدگی شود یقینا اوضاع بسیار بهتر از این خواهد شد.

آیت الله علما در ادامه فرا رسیدن روز معلم را نیز گرامی داشت و گفت: روز شهادت آیت الله مطهری كه به نام روز معلم نامگذاری شده را باید بسیار بزرگ دانست چرا كه روز افرادی است كه با جان و دل در حال تعلیم و تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه هستند.

وی همچنین با تبریك فرا رسیدن روز میلاد امیرالمونین علی (ع) اظهار كرد: ایشان متعلق به تمام جامعه بشریت هستند و مطمئنا پیروزی و الگو برداری از زندگی ایشان چیزی جز سعادت برای آدمی به همراه ندارد.

آیت الله علما یادآور شد: امیرالمومنین (ع) شخصیتی است كه رسول اكرم (ص) در وصفش فرموده من شهر علم هستم و علی هم درب آن است و هر كس بخواهد وارد این شهر شود ناچار باید از درب آن عبور كند و یا در جایی دیگر كه خود و امیرمومنان را از یك ریشه و حقیقت می داند.

7458/8066