۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۰
کد خبر: 81591926
T T
۰ نفر
آل سعود به ابزاری برای پیاده كردن نقشه های استكبار جهانی در منطقه تبدیل شده است

قم - ایرنا- خطیب جمعه قم با اشاره به اینكه آل سعود به ابزاری برای پیاده كردن نقشه های استكبار جهانی در منطقه تبدیل شده است، گفت: آخرین جنایت آل سعود در منطقه حمله به یمن، كشتار مردم بیگناه و تخریب زیرساخت های این كشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اافزود: آل سعود هر چند در زمینه كشتار انسان های بیگناه و تخریب زیرساخت های یمن موفق بوده ولی شكست سختی از مردم یمن و انصارالله دریافت كرده و از نظر انسانی و اخلاقی نیز رسوا شده است.

وی گفت: عربستان سعودی برای نابودی انصارالله به یمن لشكركشی كرد، ولی نه تنها انصارالله نابود نشد بلكه به یكی از جبهه های جدید مقاومت برای مقابله با استكبار و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آل سعود دنبال این بودند كه یمن را از پای دربیاورند ولی امروز یمن متحدتر از گذشته شده و مزدوران نیز در محاصره قرار دارند و استان های مختلف در دست ارتش است و انصارالله با تجربیات جدیدی كه كسب كرده به راحتی می تواند با دشمنان و نقشه ها مقابله كند.

اعرافی خطاب به رژیم عربستان سعودی گفت: دست از تفرقه افكنی در امت اسلام بردارید و با موج بیداری اسلامی همراه شوید، همراهی و كمك به اسرائیل نقطه سیاه در كارنامه شماست.

خطیب جمعه قم خاطرنشان كرد: دنیا بداند كه انقلاب اسلامی ایران در خط مقاومت پایدار است و پایان درگیری ها و مناقشات جهانی پیروزی جریان حق در برابر باطل خواهد بود.

اعرافی یادآورشد: امروز آمریكا دنبال خط تفرقه افكنی در دنیای اسلام، ترویج ترور و تكفیر، تضعیف روابط ایران و دنیای اسلام و تامین امنیت اسرائیل و منافع خود می باشد و متاسفانه آل سعود به ابزار و اهرمی برای پیاده كردن نقشه های استكبار جهانی در منطقه تبدیل شده است.



* مذاكره كنندگان از عزت جمهوری اسلامی دفاع كنند

خطیب جمعه قم همچنین خطاب به تیم مذاكره كننده هسته ای گفت: دعا می كنیم مذاكره كنندگان هسته ای در برابر قلداران و استكبار از عزت جمهوری اسلامی دفاع و پیروز شوند.

اعرافی یادآورشد: رفع كامل تحریم ها همگام با عملیاتی شدن توافقنامه، عدم تعطیلی تحقیقات هسته ای، انجام مذاكره فقط و فقط در مسائل هسته ای و انجام بازرسی ها در حوزه های معمول بین المللی و عدم قبول شرایط نامتعارف را خواسته های اصلی خود از تیم مذاكره كننده هسته ای ذكر كرد.

وی گفت: اگر هم مذاكرات به سرانجام نرسید اقتصاد مقاومتی راه گشا خواهد بود.



* ضرورت رفع مشكلات معلمان

وی با تبریك روز معلم گفت: نظام آموزش و پرورش نقش مهمی در تعالی دینی و معنوی جامعه دارد و این نهاد در همه ابعاد باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

اعرافی یادآورشد: مربیان و معلمان به عنوان سرمایه های كشور، در آموزش و پرورش نقش اول را دارند، آنها كار تربیت دو میلیون جوان كه نسل آینده انقلاب هستند را بردوش دارند و تربیت اخلاقی و علمی انها رسالت سنگینی است.

وی گفت: دولت رسیدگی به مشكلات معلمان و مربیان را در صدر اولویت های خود قرار دهند، معلمان باید دارای یك شغل و فراغت خاطر باشند تا بتوانند نسل های خوبی را برای ما تربیت كنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دارای سندی است كه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین كرده و حوزه و دانشگاه نیز در اجرایی كردن این سند به این نهاد كمك و كاستی ها را برطرف كنند.



* صبر و شكیبایی عامل تقویت بنیان خانواده

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به اینكه انسان های موفق برخوردار از شكیبایی و بردباری هستند، گفت: كلید خانواده سالم و موفق در صبر و بردباری و تحمل همدیگر است و صبوری منشاء پیروزی انسان ها در همه عرصه ها می باشد.

اعرافی یادآورشد: استقامت در برابر دشمن و صبر و نرمش در برابر همدیگر منشاء زندگی انسانی است و انسان های شكیبا در خانواده باعث تقویت بنیان خانواده خواهند شد.

وی ادامه داد: با صبر و شكیبایی یك ملت در برابر دشمنان، همراهی خداوند كه نزول بالاترین نعمت ها می باشد نیز حاصل خواهد شد. ك/4

7401/ 6133/