۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰
کد خبر: 81591869
T T
۰ نفر
تعلیم و تعلم كشور در اختیار معلم و حیات اقتصادی كشور بر دوش كارگر است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با گرامیداشت روز معلم و روز جهانی كارگر گفت: قدرت تعلیم و تعلم كشور در اختیار معلم و حیات اقتصادی كشور نیز بر دوش كارگر است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: بالاترین قدرت جامعه كه قدرت تعلیم و تربیت است در اختیار معلمین است و جامعه در هرگونه پیشرفت و توسعه، مدیون عنایات تعلیمی و تربیتی آموزگاران است.

وی سقوط و صعود هر جامعه را ناشی از نظام تعلیم و تربیت آن جامعه دانست و بیان كرد: این قشر نباید به جز تعلیم و تربیت و تدریس، دغدغه معیشت داشته باشد.

وی از دولت خواست نسبت به مطالبات به حق معلمان بعنوان اصلی ترین ولی نعمتان جامعه توجه بیشتر بذل نماید.

امام جمعه اردبیل همچنین در تجلیل از روز كارگر گفت: حیات اقتصادی كشور و توسعه پایدار بر دوش اهل تولید است و هر كشوری هرچه رشد مادی و ثروت دارد، از سر انگشت از سرپنجه كارگر دارد.

او با اشاره به اینكه رسول خدا (ص) فقط دست كارگر و دست حضرت زهرا (س) را بوسیده است، اظهار كرد: ما باید با تبعیت از سیره نبوی در عمل این قشر مبارك را تكریم نماییم.

خطیب جمعه اردبیل از كارفرمایان و مسئولین تنظیم روابط بین كارفرما و كارگر خواست حقوق كارگران را به نحو كامل رعایت كنند زیرا بنا به تاكید قران كریم وعده خداوندی است كه یك جامعه با ظلم و اضاعه حقوق رو به ویرانی می رود.

آیت لله عاملی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینكه آمریكا ، اروپا و سازمان ملل نه تنها تماشاگر جنایت ها در یمن كه حامی آن هستند، گفت : یك فاجعه عظیم انسانی در یمن در شرف وقوع است، هشت میلیون طفل در تهدید مرگ هستند و نیم میلیون از این هشت میلیون را اطفال شیرخوار تشكیل می دهند.

وی با اشاره به تبعیض آمریكا و اروپا در برخورد با جنایاتی كه در نقاط مختلف جهان اتفاق می افتد، اضافه كرد: اگر یك دهم آنچه را كه پلیس آمریكا در بالتیمور آمریكا انجام داد، پلیس ایران انجام می داد و مثل آنها یك هفته حكومت نظامی اعلام می شد، امپراطوری رسانه ای غربی طوفان به راه می انداخت.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: آمریكا و اروپا و سازمان ملل می خواهند كشورهای اسلامی ضعیف و فرسوده شوند، زیرساختهای خود را از دست بدهند، ارتش آنها از بین برود و جوانهای آنها به تدریج كشته شوند و لذا تماشاگر جنایات یمن و سوریه و عراق هستند.

آیت الله عاملی در ادامه گفت: آمریكا نمی خواهد داعش از بین برود و لذا آنها را مدیریت می كند تا به تدریج تمام كشورهای مسلمان خاورمیانه را با فتنه آنها تضعیف نماید.

وی افزود: هر وقت داعش در سوریه و عراق روبه ضعف می رود، آمریكا به نحوی آنها را تقویت می نماید.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به افشاگری رئیس جمهور روسیه در هفته گذشته كه گفت 'آمریكا با وهابیت آذربایجان در ارتباط است و از آنها برای منویات خود استفاده می كند'، بیان كرد: این مسئله برای ما بسیار هشدار دهنده و خطرناك است.

وی همچنین با اشاره به دعوت كنگره آمریكا از سركرده نفاق برای سخنرانی در كنگره، آن را نهایت ذلت برای كنگره و نشان بزرگ برای نفاق خود آمریكایی ها در مبارزه با تروریسم دانست و گفت: دعوت از این گروهك كه دستش به خون 17 هزار انسان بی گناه در ایران آغشته است، نشان می دهد كه آمریكا در مبارزه با ایران به اوج استیصال رسیده است.

امام جمعه اردبیل از دولت محترم خواست به جهت توقف حملات در یمن و حداقل برای مفتضح كردن مدعیان حقوق بشر، نشست فوری جنبش غیرمتعهدها و سازمان كنفرانس اسلامی را دنبال كند.

امام جمعه ار بیل در خطبه اول خود با تبریك ولادت حضرت امیرالمؤمنبن (ع) به اسرار ولادت آن بزرگوار در خانه خدا پرداخت و گفت: در تولد حضرت بیش از چهل معجزه دیده شده است.

6016