۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۴۷
کد خبر: 81591413
T T
۰ نفر
جاسوسی آلمان از اتحادیه اروپا و فرانسه/ تنش بین بروكسل - برلین

تهران-ایرنا- 'ژان كلود یونكر' رییس كمیسیون اروپا امروز (پنج شنبه) از آلمان خواست دلایل جاسوسی برلین از اتحادیه اروپا و فرانسه را توضیح دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروكسل یونكر در پاسخ به سوالی در مورد گزارش روزنامه 'زوددویچه تسایتونگ' چاپ مونیخ مبنی بر جاسوسی سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آلمان از مقامات ارشد فرانسوی و كمیسیون اروپا گفت: من بر اساس تجربیات شخصی می گویم كه مدیریت سازمان های اطلاعاتی بسیار دشوار است. مقامات آلمانی باید این موضوع را پیگیری كنند و می دانم این كار را می كنند.

وی ادامه داد: من مدركی در مورد تحولات حوزه سازمان های امنیتی در آلمان ندارم بنابراین غیرمنطقی است اگر پاسخ قطعی بدهم، این موضوع باید در آلمان و توسط مقامات این كشور از جمله نمایندگان مجلس حل شود.

'مارگاریتیس شیناس' سخنگوی یونكر نیز گفت كه اتحادیه اروپا از شروط اقدامات ضدجاسوسی مطلع است اما جزئیات بیشتری ارائه نمی دهد.

گزارش این روزنامه آلمانی حاكی از آن است كه آژانس اطلاعات و امنیت خارجی آلمان به آژانس امنیت ملی آمریكا برای جاسوسی سیاسی از مقامات ارشد وزارت خارجه فرانسه، كاخ الیزه و كمیسیون اروپا كمك كرده است.

'آنگلا مركل' صدراعظم آلمان كه سال گذشته هدف جاسوسی سیاسی آژانس امنیت ملی آمریكا قرار گرفته بود، این هفته در موقعیت دشواری قرار گرفت بعد از اینكه روزنامه 'بیلد' اعلام كرد دفتر وی از همكاری با آمریكا در جاسوسی از فرانسه و اتحادیه اروپا خبر داشته اما كاری نكرده است.

مخالفان دولت آلمان مركل را متهم كرده اند كه در مورد آنچه مطلع بوده دروغ گفته است، اما 'استفان سیبرت' سخنگوی مركل به این اظهارات پاسخ تندی داد و گفت: این موضوع كه دولت حقیقت را نگفته به شدت رد می كنم.

اروپام**9157**1566
۰ نفر