۱۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8158759
T T
۰ نفر
بازتاب سفر هیاتی از ایران به ترکمنستان در رسانه های این کشور .............................................................
عشق آباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/05/86 خارجی.سیاسی.ترکمنستان.ایران.
رسانه های ترکمنستان روز چهارشنبه سفر یک هیات سیاسی به سرپرستی "سید محمدعلی شهیدی" معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور را بطور گسترده منعکس کردند.
به گزارش ایرنا از عشق آباد، خبرگزاری ترکمنستان در این باره نوشت که اعزام این هیات ایرانی در آستانه سفر دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان انجام می شود.
تلویزیون ترکمنستان نیز در برنامه های خبری خود ضمن اعلام خبر سفر هیات سیاسی ایران به این کشور گفت که این هیات دیدارهایی با برخی مقامات دولت ترکمنستان خواهد داشت.
این شبکه خبری ترکمنستان همچنین افزود که هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در این دیدارها در زمینه موضوعات مختلف و همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
رسانه های مکتوب ترکمنستان نیز نوشتند که هیات سیاسی ایران در وزارت خارجه این کشور و در پنجمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور موضوعات مربوط به امور کنسولی، مرزبانی و گمرگی را بررسی خواهند کرد.
پنجمین کمیسیون کنسولی مرزی و گمرگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان بعد از ظهر سه شنبه در عشق آباد پایتخت ترکمنستان آغاز بکار کرد.
سیدمحمدعلی شهیدی معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه ریاست هیات ایرانی و "حاج وفا گلدی اف" قائم مقام وزارت خارجه ترکمنستان ریاست هیات ترکمنستانی را برعهده دارند.
این کمیسیون در دو کمیته کنسولی و کمیته مرزی ـ گمرگی کار خود را تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داد.
جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان بیش از یکهزار و 200 کیلومتر مرز مشترک آبی و زمینی دارند.
سالانه حدود دو میلیون و 500 هزار تن محموله بار از سوی جمهوری اسلامی ایران و همچنین حدود 90 هزار دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از اداره های گمرک دو کشور ترانزیت می شوند.
آساق/330/1071/1543 شماره 103 ساعت 13:17 تمام
۰ نفر