۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81584434
T T
۰ نفر
مقام روس: آمریكا آغازگر تمامی درگیری های نظامی مدرن جهان بوده است

تهران-ایرنا- یكی از مقام های ارشد روسیه اعلام كرد كه آمریكا آغازگر تمامی درگیری های نظامی مدرن در جهان بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبكه راشاتودی، آندری كارتاپولوف رییس بخش عملیات ستاد مشترك ارتش روسیه یادآورشد:آمریكا تنها آغازگر تمامی درگیری های نظامی مدرن در جهان بوده است.

وی توضیح داد: واشنگتن و هم پیمانانش بیش از 50 مرتبه فقط در یك دهه از اهرم نظامی علیه طرف های ثالث استفاده كرده اند. تمركز اصلی دولت آمریكا مهار و كنترل مداوم روسیه برای جلوگیری از ظهور یك مركز قدرت جایگزین بوده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پیش از این هشدار داده بود كه هدف آمریكا از حمایت و كمك به مقام های اوكراین و ارتش این كشور دستیابی به اهداف ژئوپلتیك مهار روسیه بوده است. این در حالی است كه آمریكا در حال حاضر صدها مربی نظامی را به اوكراین به بهانه آموزش نیروهای اوكراینی اعزام كرده است.

ایگور كناشنكوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین واشنگتن را به اعزام سربازانش به اوكراین نه برای آموزش نیروهای اوكراینی بلكه برای حضور مستقیم در مناطق جنگی در چند منطقه شرق اوكراین متهم كرد.

تنش ها میان آمریكا و روسیه از زمان تشدید بحران اوكراین افزایش یافته است. آمریكا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال كرده است اما مسكو تاكید دارد كه این تحریم ها تاثیری بر اقتصاد این كشور نخواهد گذاشت. روسیه بر حل و فصل بحران اوكراین با ابرازهای مسالمت آمیز از جمله مذاكره میان طرف های درگیر تاكید كرده و آمادگی خود را برای حل این بحران اعلام كرده است.

اروپام**9234**1010
۰ نفر