۱۵ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8158240
T T
۰ نفر
رئیس دولت انتصابی فلسطین خواستار بقای اسرائیل در کرانه باختری شد ................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/05/86 خارجی.فلسطین.اسرائیل.امنیت.
"سلام فیاض" رئیس دولت انتصابی فلسطین در دیدار اخیرش با مقامات اسرائیلی با اشاره به اینکه سازمان های امنیتی حکومت خودگردان فلسطین قادر به برقراری نظم و قانون در کرانه باختری نیستند، از اسرائیل خواست در این منطقه بماند.
پایگاه اینترنتی روزنامه "هاآرتص" چاپ فلسطین اشغالی روز دوشنبه نوشت: سلام فیاض و وزیر کشور دولت انتصابی فلسطین در دیدار اخیرشان با مقامات اسرائیلی از جمله "یووال دیسکین" رئیس اداره امنیت داخلی اسرائیل (شین بت ) به آنها گفتند: سازمان های امنیتی حکومت خودگردان فلسطین در حال حاضر قادر نیستند کنترل امنیت شهرهای کرانه باختری را به عهده گیرند.
فیاض و الیحیی یکی از نخستین تقاضاهایشان از اسرائیل بازگردانده شدن کنترل امنیت کرانه باختری به دست پلیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.
اسرائیل هم این درخواست را به طور مشروط پذیرفت و از دولت انتصابی فلسطین خواست که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در آماده باش کامل برای مقابله با خطرات تروریستی علیه منافع اسرائیل به سر برند.
در همین ارتباط "ایهود اولمرت" نخست وزیر اسرائیل و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در اریحا با یکدیگر دیدار می کنند.
یک مقام اسرائیلی گفته است که چارچوب اصلی گفت وگوهای دو طرف دستیابی به تفاهم در مورد تشکیل دو کشور مستقل اسرائیلی و فلسطینی در جوار یکدیگر است.
این نشست برای نخستین بار در فلسطین انجام می شود و مقامات امنیتی دو طرف تدابیر شدیدی برای برگزاری این نشست اندیشیده اند.
صویر/1591/1431 شماره 079 ساعت 12:17 تمام
۰ نفر