۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۵۵
کد خبر: 81581843
T T
۰ نفر
بخشدار مركزی گناوه: روستاهای شهرستان ظرفیت های اقتصادی ویژه ای دارند

گناوه - ایرنا- بخشدار مركزی گناوه گفت: روستاهای این شهرستان در بخش های مختلف اقتصادی از ظرفیت های ویژه ای برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، حسین امیری روز پنجشنبه درجمع دهیاران روستاهای بخش مركزی گناوه افزود: وجود 20 واحد دامداری صنعتی، 150 واحد دامداری سنتی و20 واحد مرغداری و یك سایت پرورش میگو در روستاها بخشی از ظرفیت های اقتصادی روستاهای بخش مركزی گناوه است.

وی با اشاره به این كه سالانه بیش از هشت هزار و 500 تن محصولات مختلف كشاورزی در روستاهای بخش مركزی این شهرستان تولید می شود افزود: با انتقال آب سد چم شیر و رونق كشت آبیاری در زمین های تشنه، رونق كشاورزی و اقتصادی بیش از پیش روستاهای این بخش را به دنبال خواهد داشت.

امیری بیان كرد: تصویب احداث دهكده گردشگری درگناوه كه درسفر دی ماه سال گذشته كاروان تدبیر وامید به استان بوشهر به تصویب رسید، نقش اثرگذاری در رونق اقتصادی بخش گردشگری روستاهای ساحلی مجاور با شهر گردشگری گناوه ایفا می كند.

وی با بیان این كه در توسعه روستایی توجه به شناخت كمبودها، محدودیت ها وموانع اساسی همراه با توجه به ظرفیت ها وتوانمندی ها یك ضرورت است، گفت: با چنین شناختی می توان به ترسیم چشم انداز واتخاذ راهبردها پرداخت و منابع مالی ونیروی انسانی را به صورت بهینه هزینه وبكار گرفت.

بخشدار مركزی گناوه اظهاركرد: توجه به شخصیت حقوقی دهیاری، خودكفایی وبهرمندی ازمنابع مالی پایدار از دغدغه های اساسی حوزه روستایی است كه به عنوان سه نكته اصلی مورد خواست ونظر شوراها ودهیاری ها است.

وی، واگذاری ماشین آلات كشاورزی، حق تفكیك اراضی به دهیاران و حتی شناخته شدن دهیاری به عنوان یك دستگاه اجرایی می تواند برای دستیابی به چشم انداز توسعه روستایی كمك شایانی كند.

بخشدار مركزی گناوه با اشاره به این كه تاسیس وتشكیل تعاونی دهیاری ها سبب می شود تا این نهاد نوپا حمایت و توانمند شود افزود: واگذاری اجرایی پروژه های خرد و مرحله ای طرح هادی به دهیاری ها و مساعدت های مالی از طریق ارایه تسهیلات با توجه به مفاد اساسنامه وگستره فعالیت دهیاری ها، می تواند بسیار كارساز و اثرگذار باشد.

بیش از 20 درصد از جمعیت 92 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سكونت دارند. ك/2

3035/6164/6043