۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81581095
T T
۰ نفر
عراقچی: تحریم ها باید در روز اجرای توافق برچیده شود/ درباره سازوكار آن بحث می كنیم

تهران - ایرنا - سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای ایران گفت از نظر ما تمامی تحریم های اقتصادی و مالی باید در روز اجرایی شدن توافق برداشته شود ولی درباره نحوه اجرای آن باید بحث كنیم.

معاون وزیر امور خارجه پس از ورود به وین برای شروع دور تازه مذاكرات ایران و 1+5 در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات آمریكا گفته اند تحریم ها پس از راستی آزمایی و بتدریج برداشته می شود، گفت: آنچه كه توافق شده و از نظر ما مسلم است اینكه تمامی تحریم های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید برداشته شود.

عراقچی افزود: البته اینكه این كار با توجه به انواع تحریم هایی كه در اتحادیه اروپا ، آمریكا و شورای امنیت وجود دارد، دقیقا چگونه باید صورت گیرد موضوعی است كه باید اكنون درباره آن بحث كنیم

معاون وزیر امور خارجه ایران درباره نگار متن توافق هم گفت: بعد از مباحثی كه در لوزان داشتیم و راه حل هایی كه در مجموعه مذاكرات منتهی به لوزان بدست آمد، از امروز كار نگارش این راه حل ها با همه جزییاتش شروع خواهد شد كه البته كار سختی است.

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای ایران گفت: به مدت 3 روز در وین خواهیم بود و بعد در باره ادامه جلسات تصمیم گیری خواهدشد.

وی اظهار داشت: از نظر ما اولویت در جلسات فعلی بحث تحریم هاست. باید بتوانیم راه حل هایی را كه در این زمینه بدست آمده، دقیق تر و ابهامات و پرسش ها را كمتر كنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عراقچی ابراز امیدواری كرد در مدت زمان پیش رو طرفین بتوانند هر چه زودتر به جمع بندی برسند.

او در جواب به این سوال كه آیا از امروز نگارش متن توافق آغاز می شود هم گفت: ممكن است از امروز شروع شود.

تیم مذاكره كننده هسته ای ایران به ریاست عباس عراقچی صبح چهارشنبه وارد وین شد. مذاكره كنندگان ایران جمعه به تهران باز می گردند و روز یكشنبه همراه با محمد جواد ظریف عازم نیویورك می شوند تا مذاكرات را در آنجا پی بگیرند.

1553
۰ نفر