۱۲ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8157788
T T
۰ نفر
بحرین خواستار شرکت تمام طرف ها در کنفرانس صلح خاورمیانه شد ..................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/05/86 خارجی . سیاسی . بحرین . کنفرانس صلح بحرین روز جمعه از ابتکار آمریکا برای تشکیل کنفرانس صلح خاورمیانه استقبال کرد اما تاکید نمود که این همایش باید با حضور تمام طرف های ذینفع ازجمله سوریه تشکیل شود .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از منامه ، شیخ خالد بن احمد خلیفه وزیر خارجه بحرین ، که دولت متبوعش از هم پیمانان آمریکا در منطقه محسوب می شود در گفت و گو با روزنامه الایام چاپ بحرین همچنین گفت : " ما می خواهیم که این کنفرانس تمام مسائل اصلی میان اعراب و اسرائیل را پوشش دهد. " برپایه این گزارش ، وزیر خارجه بحرین که کشورش میزبان ناوگان پنجم آمریکا افزود : " تمام طرف های منازعه با اسرائیل باید در این همایش حضور داشته باشند تا مسائل خود را با اسرائیل حل کنند و نام هیچ کشور ذینفعی نباید از شرکت در این کنفرانس حذف شود .
بنابراین گزارش ، وزیر خارجه بحرین خاطرنشان کرد که اسرائیل منازعاتی با سوریه ، لبنان و فلسطینی ها دارد و ما می خواهیم که در این کنفرانس در مورد تمام مسائل منازعه برانگیز میان اعراب و اسرائیل بحث و گفت و گو شود .
براساس این گزارش ، کوندالیزا رایس وزیر خارجه آمریکا از دیروز ( پنجشنبه ) برای تهیه چارچوب کاری این کنفرانس که از سوی جرج بوش درخواست شده است ، سفر به چند کشور منطقه را شروع کرد .
یک مقام ارشد آمریکایی گفت : انتظار می رود که کنفرانس مزبور پائیز آینده و پس از پایان ماه رمضان و عید یهودیان تشکیل شود .
وزیران خارجه عرب در جریان یک گردهمایی که هفته گذشته در مصر برگزار شد از پیشنهاد بوش برای تشکیل این کنفرانس حمایت کردند اما سوریه از اظهار نظر درباره این همایش خودداری کرده است .
1768 شماره 151 ساعت 17:31 تمام
۰ نفر